Konwersatorium: Warsztaty pisania recenzji tekstów WF-FI-1123-WPRT-PIEK
Celem warsztatów jest praktyczna nauka przygotowywania i pisania recenzji tekstów naukowych i popularnonaukowych. Studenci poznają zasady redakcji i oceniania tekstów oraz dowiedzą się o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach tworzenia nauki. Każdy student napisze samodzielną recenzję wybranego tekstu naukowego.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna podstawową zasady pisania recenzji tekstów naukowych. Rozumie czym jest tekst naukowy i jakie musi spełniać kryteria. Zna społeczno-instytucjonalne uwarunkowania tworzenia nauki.
Umiejętności: student samodzielnie pisze recenzję wybranego przez siebie tekstu naukowego.
Kompetencje: student efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania.
Punkty ECTS - 2
1 – udział w zajęciach – 0,5 ECTS
1 – przygotowanie do zajęć – 0,5 ECTS
1 – samodzielne napisanie recenzji - 1 ECTS
Suma godzin 50 (50 : 25 = 2)
Kryteria oceniania
Wiedza:
Ocena 2 (ndst): student nie wie czym jest tekst naukowy, na czym polega napisanie recenzji.
Ocena 3 (dst): student w minimalnym stopniu wie czym jest tekst naukowy i na czym polega jego ocena. W małym stopniu jest zdolny do samodzielnego napisania recenzji.
Ocena 4 (db): student wie na zadowalającym poziomie czym jest tekst naukowy i na czym polega jego ocena. Potrafi samodzielnie napisać recenzję.
Ocena 5 (bdb): student doskonale zna podstawową terminologię dotyczącą tekstów naukowych oraz ich oceny.
Umiejętności:
Ocena 2 (ndst): student nie jest w stanie samodzielnie napisać recenzji tekstu naukowego lub jej nie napisał.
Ocena 3 (dst): student w małym stopniu jest w stanie samodzielnie napisać recenzji tekstu naukowego
Ocena 4 (db): student jest w stanie samodzielnie jest w stanie samodzielnie napisać recenzje tekstu naukowego
Ocena 5 (bdb): student jest w stanie samodzielnie i twórczo napisać recenzje tekstu naukowego
Kompetencje:
Ocena 2 (ndst): student nie potrafi efektywnie zorganizować własnej pracy na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji oraz krytycznie ocenić stopień jej zaawansowania
Ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu potrafi zorganizować własną pracę na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji i nie umie krytycznie ocenić stopnia jej zaawansowania
Ocena 4 (db): student zadowalająco potrafi zorganizować własną pracę na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji i umie krytycznie ocenić stopień jej zaawansowania
Ocena 5 (bdb): student efektywnie organizuje własną pracę na zajęciach oraz w trakcie pisania recenzji i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania
Na ocenę końcową składają się:
1. Obecność na zajęciach
2. Aktywny udział w zajęciach
3. Złożenie na koniec semestru samodzielnie napisanej recenzji tekstu naukowego.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Cowley, S. J. (2015). How peer-review constrains cognition:on the front line in the knowledge sector. Front. Psychol.6:1706. doi:10.3389/fpsyg.2015.01706.
Eco, U. (2007). Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warsawa.
Latour, B., Woolgar, S. (2020). Życie laboratoryjne. Konstruowanie faktów naukowych. Tłum. Abriszewski K., Gąska P., Smoczyński M. Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: