Warsztat cyfrowy humanisty WF-FI-11-WCH
Zapoznanie się z narzędziami informatycznymi potrzebnymi do studiowania filozofii, a następnie pracy naukowej filozofa. Powtórzenie zasad posługiwania się pakietem MC Office pod kątem pracy naukowej. Pokazanie możliwości baz danych humanistycznych oraz wykonanie własnych prezentacji. Zapoznania się z aplikacjami do efektywnej pracy naukowej.
|
W cyklu 2023/24_Z:
Zapoznanie się z narzędziami informatycznymi potrzebnymi do studiowania filozofii, a następnie pracy naukowej filozofa. Powtórzenie zasad posługiwania się pakietem MC Office pod kątem pracy naukowej. Pokazanie możliwości baz danych humanistycznych oraz wykonanie własnych prezentacji. |
W cyklu 2024/25_Z:
Zapoznanie się z narzędziami informatycznymi potrzebnymi do studiowania filozofii, a następnie pracy naukowej filozofa. Powtórzenie zasad posługiwania się pakietem MC Office pod kątem pracy naukowej. Pokazanie możliwości baz danych humanistycznych oraz wykonanie własnych prezentacji. |
W cyklu 2025/26_Z:
Zapoznanie się z narzędziami informatycznymi potrzebnymi do studiowania filozofii, a następnie pracy naukowej filozofa. Powtórzenie zasad posługiwania się pakietem MC Office pod kątem pracy naukowej. Pokazanie możliwości baz danych humanistycznych oraz wykonanie własnych prezentacji. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2025/26_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Student:
- rozróżnia podstawowe typy wyszukiwarek (ogólne, akademickie) oraz objaśnia ich specyfikę w kontekście pozyskiwania literatury filozoficznej.
- samodzielnie tworzy bibliografię tematyczną na zadany temat, korzystając z narzędzi do zarządzania cytowaniami (np. Zotero, Mendeley)
- dokonuje autoewaluacji swoich kompetencji cyfrowych i planuje dalszy rozwój w wybranych obszarach.
- wykazuje gotowość do korzystania z anglojęzycznych materiałów instruktażowych i pomocy technicznych w pracy badawczej.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
Ocena z zadań wykonywanych podczas zajęć – 10 pkt
Projekt zaliczeniowy – opracowanie bibliografii tematycznej i raportu autoewaluacyjnego – 5 pkt
Dopuszczalne 2 nieobecności.
Skala ocen:
0–6 punktów (≤46%) – niedostateczny (2.0)
7–8 punktów (50–59%) – dostateczny (3.0)
9–10 punktów (63–71%) – dostateczny plus (3.5)
11–12 punktów (75–84%) – dobry (4.0)
13 punktów (88–91%) – dobry plus (4.5)
14–15 punktów (≥94%) – bardzo dobry (5.0)
Literatura
H. Brett, Korzystanie z usług Microsoft Office 365, Warszawa 2012
W. Kevin, Essential Office 365, Elluminet Press 2016.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: