Zagospodarowanie i rewitalizacja terenów zdegradowanych WB-IS-II-12-34
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z rewitalizacją terenów zdegradowanych. W trakcie zajęć analizowane będą procedury prawne i administracyjne, efekty społeczne, rozwiązania techniczne i technologiczne oraz aspekty finansowe.
W cyklu 2021/22_L:
Przedmiotem wykładu jest prezentacja wiedzy i rozwiązań z zakresu rewitalizacji terenów zdegradowanych. Analizowane będą: procedury prawne i administracyjne, efekty społeczne, rozwiązania techniczne i technologiczne oraz aspekty finansowe. |
W cyklu 2022/23_L:
Celem wykładu jest prezentacja wiedzy i rozwiązań z zakresu rewitalizacji terenów zdegradowanych. Analizowane będą: procedury prawne i administracyjne, efekty społeczne, rozwiązania techniczne i technologiczne oraz aspekty finansowe. |
W cyklu 2023/24_L:
Celem wykładu jest prezentacja wiedzy i rozwiązań z zakresu rewitalizacji terenów zdegradowanych. Analizowane będą: procedury prawne i administracyjne, efekty społeczne, rozwiązania techniczne i technologiczne oraz aspekty finansowe. |
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: Wykład:
Udział w wykładzie - 15 godzin
Przygotowanie do zaliczenia na ocenę -15 godzin
Konsultacje - 5 godzin
Suma: 35 godzin
Punkty ECTS - 35/30 - 1
Ćwiczenia:
Udział w ćwiczeniach – 30 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń – 30 godzin
Konsultacje - 5 godzin
Suma: 65 godzin
Punkty ECTS - 65/30 - 2 | W cyklu 2023/24_L: ECTS wykłady: 1
[1 ECTS=30 godzin]
udział w wykładach (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 15 godzin
przygotowanie do egzaminu: 15 godzin
konsultacje: 5 godzin
suma: 35 godzin [35/30=1]
ECTS ćwiczenia: 2
udział w ćwiczeniach (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 30 godzin
przygotowanie do ćwiczeń: 30 godzin
konsultacje: 5 godzin
suma: 65 godzin [65/30=2] |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
Wykłady
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1(IS2P_W01) - Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu rozwiązania techniczne i technologiczne rewitalizacji terenów zdegradowanych np. poprzemysłowych, miejskich, powojskowych. Potrafi powiązać nabytą wiedzę dotyczącą przyczyn i skutków degradacji z możliwościami technicznymi przywrócenia obiektów zdegradowanych do standardów technicznych i środowiskowych. Absolwent zna i rozumie w podstawowym stopniu procedury prawne i administracyjne oraz finansowanie programów rewitalizacji. Potrafi dla konkretnego przypadku przedstawić cele rekultywacji oraz skuteczne narzędzia realizacji zakładanych celów.
Ćwiczenia
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 2 (IS2P_U01) - Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do zrozumienia złożonych problemów rewitalizacji i zagospodarowania terenów zdegradowanych. Potrafi wykorzystać akty prawne, opracowania naukowe i techniczne do ceny i krytycznej analizy stanu degradacji i kierunków rewitalizacji.
Efekt przedmiotowy 3 (IS2P_U05) – Absolwent potrafi komunikować się ze specjalistami z różnych dziedzin w celu uzyskania dodatkowych informacji oraz opinii. Potrafi formułować i monitorować realizowane cele rewitalizacji takie jak: społeczne, gospodarcze wpływające na poprawę warunków życia mieszkańców, ochrony zasobów przyrodniczych i historycznych.
Efekt przedmiotowy 4 (IS2P_U07)– Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy z zakresu zagospodarowania i rewitalizacji terenów zdegradowanych oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez posługiwanie się językiem obcym na poziomie B2 oraz specjalistyczną terminologią.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy:
Student w zakresie wiedzy:
- na ocenę 5 (bdb) – posiada kompletną wiedzę dotyczącą przyczyn i skutków degradacji środowiska. Potrafi bardzo dobrze ocenić stopień degradacji środowiska i zaplanować działania naprawcze. Bardzo dobrze zna sposoby zagospodarowania terenów zdegradowanych. Bardzo dobrze potrafi uwzględnić potrzeby społeczne w procesie rewitalizacji.
- na ocenę 4 (db) - posiada wiedzę dotyczącą przyczyn i skutków degradacji środowiska. Potrafi dobrze ocenić stopień degradacji środowiska i zaplanować działania naprawcze. Dobrze zna sposoby zagospodarowania terenów zdegradowanych. Potrafi uwzględnić potrzeby społeczne w procesie rewitalizacji.
- na ocenę 3 (dst) - zna podstawowe pojęcia dotyczące przyczyn i skutków degradacji środowiska. Potrafi ocenić stopień degradacji środowiska i zaplanować działania naprawcze. Potrafi wskazać sposoby zagospodarowania terenów zdegradowanych. Potrafi uwzględnić potrzeby społeczne w procesie rewitalizacji.
- na ocenę 2 (ndst) - nie zna podstawowych pojęć dotyczących przyczyn i skutków degradacji środowiska. Nie potrafi ocenić stopnia degradacji środowiska i zaplanować działań naprawczych. Nie zna sposobów zagospodarowania terenów zdegradowanych. Nie potrafi uwzględnić potrzeb społecznych w procesie rewitalizacji.
Literatura
W cyklu 2021/22_L:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2022/23_L:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2023/24_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Gospodarka odpadami, rekultywacja. |
W cyklu 2022/23_L:
Gospodarka odpadami, rekultywacja. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: