Gospodarka odpadami w gminie i przedsiębiorstwie WB-IS-II-12-29-P
Wykład, ćwiczenia i projekt mające na celu zapoznanie studentów z gospodarką odpadami w gminie i przedsiębiorstwie.
Zakres:
- przepisy prawne, podstawowe definicje w gospodarce odpadami w gminie i przedsiębiorstwie
- klasyfikacja odpadów
- gospodarka odpadami komunalnymi
- gospodarka wybranymi grupami odpadów
- rola planów gospodarki odpadami w działalności gospodarczej i samorządowej
- baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami
- ewidencja odpadów
- sprawozdawczość w zakresie gospodarowania odpadami na poziomie przedsiębiorcy i gminy
- opłaty za korzystanie ze środowiska
- analizy gospodarki odpadami.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
IS2P_W01 - absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem.
IS2P_U01 - absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących
IS2P_U02 - absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie
IS2P_U03 - absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie
IS2P_U05 - absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska
IS2P_U11 - absolwent potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach
IS2P_U12 - absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
IS2P_U18 - absolwent potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie
IS2P_K01 - absolwent gotowy jest do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie.
IS2P_K02 - absolwent gotowy jest do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Wykład opis ECTS:
Aktywność studenta - nakład pracy studenta w godzinach
Udział w zajęciach: 15 h
Przygotowanie do egzaminu: 13 h
Konsultacje 2 h
30/30=1 punkt ECTS
Projekt opis ECTS
Aktywność studenta - nakład pracy studenta w godzinach
Udział w zajęciach: 15 h
Przygotowanie projektów: 13 h
Konsultacje 2 h
30/30=1 punkt ECTS
Ćwiczenia opis ECTS:
Aktywność studenta - nakład pracy studenta w godzinach
Udział w zajęciach: 15 h
Przygotowanie ćwiczeń: 13 h
Konsultacje 2 h
30/30=1 punkt ECTS
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wykład:
Ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent nie zna i nie rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem;
absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących;
absolwent nie potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie;
Ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent w ograniczonym stopniu zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
Ocena 3,5 (dst+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
Ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że: absolwent dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent dobrze potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent niemal w pełni zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent niemal w pełni potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
ocena 5,0 (bdb): weryfikacja wskazuje, że: absolwent bardzo dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem;
absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących;
absolwent bardzo dobrze potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie;
Kryteria oceniania ćwiczenia:
Ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent nie zna i nie rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem;
absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących;
absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska
absolwent nie potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach;
absolwent nie potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie;
absolwent nie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent nie jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie.
Ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent w ograniczonym stopniu zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent w ograniczonym stopniu jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent w ograniczonym stopniu jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
Ocena 3,5 (dst+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
absolwent potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
Ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że: absolwent dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
absolwent dobrze potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent dobrze potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent niemal w pełni zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
absolwent niemal w pełni potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent niemal w pełni potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
ocena 5,0 (bdb): weryfikacja wskazuje, że: absolwent bardzo dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem;
absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących;
absolwent bardzo dobrze potrafi w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
absolwent bardzo dobrze potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach;
absolwent bardzo dobrze potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie;
absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie.
Kryteria oceniania projekt:
Ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent nie zna i nie rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem;
absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska
absolwent nie potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent nie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent nie jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie.
Ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że: absolwent w ograniczonym stopniu zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ;
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
absolwent w ograniczonym stopniu potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent w ograniczonym stopniu jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent w ograniczonym stopniu jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
Ocena 3,5 (dst+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
absolwent potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
Ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że: absolwent dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
absolwent dobrze potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że: absolwent niemal w pełni zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
absolwent niemal w pełni potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę;
absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.;
absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
ocena 5,0 (bdb): weryfikacja wskazuje, że: absolwent bardzo dobrze zna i rozumie wybranych faktów, obiektów i zjawisk oraz dotyczących ich metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem;
absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z inżynierią środowiska;
absolwent bardzo dobrze potrafi projektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie;
absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu gospodarki odpadami w gminie i przedsiębiorstwie.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: