Laboratorium technologii środowiskowych WB-IS-II-12-09lab
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi technikami badań mikrobiologicznych oraz podstawowymi procesami technologicznymi.
Zakres tematów:
1. Mikrobiologia ścieków.
2. Technologie bioremediacji gruntów.
3. Technologie stabilizacji i solidyfikacji odpadów.
4. Proces bioługowania metali ciężkich z odpadów.
5. Antybiotykooporność
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt 1. Student rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia technologii środowiskowych stosowanych w zakresie inżynierii środowiska.
Efekt 2. Student rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia dotyczące oczyszczania ścieków i metod prowadzenia badań środowiskowych
Efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt 3. Student potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze inżynierii środowiska w procesach biologicznych i chemicznych
Efekt 4. Student potrafi samodzielnie planować i realizować proces samokształcenia oraz kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach.
Efekt 5. Student potrafi w pogłębionym stopniu wykorzystać metody prowadzenia badań środowiskowych
Efekt 6. Student potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem
Opis ECTS:
udział w ćwiczeniach 30 godz.
przygotowanie do ćwiczeń 30 godz.
suma godzin 60 [60/30 = 2]
Kryteria oceniania
Przygotowanie do zajęć, sprawozdania, odpowiedzi ustne, obecności na zajęciach (możliwa jedna nieobecność usprawiedliwiona).
Ocena 2 (ndst) Student nie rozumie zagadnień związanych z technologiami ochrony środowiska; nie rozumie zagadnień związanych z oczyszczaniem ścieków i metod prowadzenia badań środowiskowych; nie potrafi stosować zaawansowanych technik i narzędzi badawczych inżynierii środowiska; nie potrafi samodzielnie planować i realizować procesów samokształcenia oraz kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącej roli w zespołach; nie potrafi w pogłębionym stopniu wykorzystać zagadnień dotyczących metod prowadzenia badań środowiskowych; nie potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem.
Ocena 3 (dost) Student rozumie w stopniu podstawowym zagadnienia związane z technologiami ochrony środowiska; rozumie zagadnienia związane z oczyszczaniem ścieków i metodami prowadzenia badań środowiskowych; potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze inżynierii środowiska; potrafi samodzielnie planować i realizować procesy samokształcenia oraz kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach; potrafi w dostatecznym stopniu wykorzystać zagadnienia dotyczące metod prowadzenia badań środowiskowych; potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem.
Ocena 4 (db) Student rozumie w stopniu dobrym zagadnienia związane z technologiami ochrony środowiska; rozumie zagadnienia związane z oczyszczaniem ścieków i metodami prowadzenia badań środowiskowych; potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze inżynierii środowiska; potrafi samodzielnie planować i realizować procesy samokształcenia oraz kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach; potrafi w dobrym stopniu wykorzystać zagadnienia dotyczące metod prowadzenia badań środowiskowych; potrafi dobrze pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem.
Ocena 5 (bdb) Student rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia związane z technologiami ochrony środowiska; rozumie zagadnienia związane z oczyszczaniem ścieków i metodami prowadzenia badań środowiskowych; potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze inżynierii środowiska; potrafi samodzielnie planować i realizować procesy samokształcenia oraz kierować pracą zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach; potrafi w bardzo dobrym stopniu wykorzystać zagadnienia dotyczące metod prowadzenia badań środowiskowych; potrafi bardzo dobrze pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: