Mechaniczno-biologiczne unieszkodliwienie odpadów WB-IS-36-28
Przedmiot składa się z wykładu i ćwiczeń.
W ramach przedmiotu realizowane są następujące zagadnienia:
- metody i technologie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów,
- aspekty prawne, społeczne, ekologiczne oraz ekonomiczne mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów,
- technologie wykorzystywane w wybranych przedsiębiorstwach,
- innowacyjne rozwiązania w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów,
- zajęcia terenowe w zakładach mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
IS1P_W01 absolwent zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów.
IS1P_W03 absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów.
IS1P_W04 absolwent zna i rozumie wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do wyjaśniania złożonych zależności między
IS1P_U02 absolwent potrafi wykonywać zadania w nie w pełni przewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących
IS1P_U01 absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów.
IS1P_U03 absolwent potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanych informacji z właściwie dobranych źródeł przy wykonywaniu zadań w nie pełni przewidywalnych warunkach
ISP_U08 absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole
IS1P_U09 absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
IS1P_U14 absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić te rozwiązania w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów.
IS1P_U15 absolwent potrafi zaprojektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub zrealizować proces, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów.
IS1P_U16 absolwent potrafi rozwiązywać praktyczne zadania inżynierskie wymagające korzystania ze standardów i norm inżynierskich oraz stosowania technologii właściwych dla kierunku studiów, wykorzystując doświadczenie zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską
IS1P_K01 absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów.
IS1P_K02 absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych problemów inżynierskich z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzana odpadów.
wykład opis ECTS:
Aktywność studenta - nakład pracy studenta w godzinach
Udział w wykładach- 15 h
Przygotowanie do zaliczenia - 13 h
Konsultacje - 2 h
30 h/30 h = 1 punkt ECTS
ćwiczenia opis ECTS:
Aktywność studenta - nakład pracy studenta w godzinach
Udział w ćwiczeniach -15 h
Przygotowanie projektu - 13 h
Konsultacje - 2 h
30 h/30 h = 1 punkty ECTS
Kryteria oceniania
ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że absolwent nie zna i nie rozumie podstawowych procesów zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów; absolwent nie zna i nie rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów; absolwent nie zna i nie rozumie wiedzy z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do wyjaśniania złożonych zależności między; absolwent nie potrafi wykonywać zadania w nie w pełni przewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących; absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów; absolwent nie potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanych informacji z właściwie dobranych źródeł przy wykonywaniu zadań w nie pełni przewidywalnych warunkach; absolwent nie potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole; absolwent nie potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie; absolwent nie potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić te rozwiązania w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów; absolwent nie potrafi zaprojektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub zrealizować proces, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów; absolwent nie potrafi rozwiązywać praktycznych zadań inżynierskich wymagających korzystania ze standardów i norm inżynierskich oraz stosowania technologii właściwych dla kierunku studiów, wykorzystując doświadczenie zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską; absolwent nie jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów; absolwent nie jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych problemów inżynierskich z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzana odpadów.
ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że absolwent posiada zaledwie podstawową wiedzę z procesów zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent zna i rozumie w podstawowym stopniu wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w podstawowym stopniu rozumie wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do wyjaśniania złożonych zależności między, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w podstawowym stopniu potrafi wykonywać zadania w nie w pełni przewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w podstawowym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w podstawowym zakresie potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanych informacji z właściwie dobranych źródeł przy wykonywaniu zadań w nie pełni przewidywalnych warunkach; absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole; absolwent w podstawowym stopniu potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w podstawowym stopniu potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić te rozwiązania w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w podstawowym stopniu potrafi zaprojektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub zrealizować proces, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w podstawowym stopniu potrafi rozwiązywać praktyczne zadania inżynierskie wymagające korzystania ze standardów i norm inżynierskich oraz stosowania technologii właściwych dla kierunku studiów, wykorzystując doświadczenie zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w podstawowym stopniu jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent w podstawowym stopniu jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych problemów inżynierskich z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzana odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
ocena 3+ (dst+): weryfikacja wskazuje, że absolwent posiada podstawową wiedzę z procesów zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent zna i rozumie wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent rozumie wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do wyjaśniania złożonych zależności między, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi wykonywać zadania w nie w pełni przewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanych informacji z właściwie dobranych źródeł przy wykonywaniu zadań w nie pełni przewidywalnych warunkach; absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole; absolwent nie potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić te rozwiązania w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi zaprojektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub zrealizować proces, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent potrafi rozwiązywać praktyczne zadania inżynierskie wymagające korzystania ze standardów i norm inżynierskich oraz stosowania technologii właściwych dla kierunku studiów, wykorzystując doświadczenie zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych problemów inżynierskich z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzana odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że absolwent zna dobrze procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze zna i rozumie wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze rozumie wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do wyjaśniania złożonych zależności między, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi wykonywać zadania w nie w pełni przewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanych informacji z właściwie dobranych źródeł przy wykonywaniu zadań w nie pełni przewidywalnych warunkach; absolwent dobrze potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole; absolwent dobrze potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić te rozwiązania w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi zaprojektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub zrealizować proces, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent dobrze potrafi rozwiązywać praktyczne zadania inżynierskie wymagające korzystania ze standardów i norm inżynierskich oraz stosowania technologii właściwych dla kierunku studiów, wykorzystując doświadczenie zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent jest dobrze przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów i do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych problemów inżynierskich z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzana odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że absolwent zna niemal w pełni
procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni zna i rozumie wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni rozumie wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do wyjaśniania złożonych zależności między, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi wykonywać zadania w nie w pełni przewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanych informacji z właściwie dobranych źródeł przy wykonywaniu zadań w nie pełni przewidywalnych warunkach; absolwent niemal w pełni potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole; absolwent niemal w pełni potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić te rozwiązania w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi zaprojektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub zrealizować proces, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent niemal w pełni potrafi rozwiązywać praktyczne zadania inżynierskie wymagające korzystania ze standardów i norm inżynierskich oraz stosowania technologii właściwych dla kierunku studiów, wykorzystując doświadczenie zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę; absolwent jest niemal w pełni przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów i do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych problemów inżynierskich z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzana odpadów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
ocena 5 (bdb): weryfikacja wskazuje, że absolwent bardzo dobrze zna
procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów; absolwent bardzo dobrze zna i rozumie wybrane obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzaniu odpadów; absolwent bardzo dobrze rozumie wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do wyjaśniania złożonych zależności między; absolwent bardzo dobrze potrafi wykonywać zadania w nie w pełni przewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących; absolwent bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i na jej podstawie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów; absolwent bardzo dobrze potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy uzyskanych informacji z właściwie dobranych źródeł przy wykonywaniu zadań w nie pełni przewidywalnych warunkach; absolwent bardzo dobrze potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole; absolwent niemal w pełni potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie; absolwent bardzo dobrze potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i ocenić te rozwiązania w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów; absolwent bardzo dobrze potrafi zaprojektować – zgodnie z zadaną specyfikacją – oraz wykonać typowe dla kierunku studiów proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub zrealizować proces, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów; absolwent bardzo dobrze potrafi rozwiązywać praktyczne zadania inżynierskie wymagające korzystania ze standardów i norm inżynierskich oraz stosowania technologii właściwych dla kierunku studiów, wykorzystując doświadczenie zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską; absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów i do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych problemów inżynierskich z zakresu mechaniczno-biologicznego przetwarzana odpadów.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
Wandrasz A. J. Paliwa z odpadów. Technologie tworzenia i wykorzystania paliw z odpadów. Wyd. Polskie Zrzeszenia Inżynierów i Techników Sanitarnych, Poznań 2011.
Rosik-Dulewska Czesława, Podstawy gospodarki odpadami, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019
Bernard Bilitewski, Georg Härdtle, Klaus Marek, Podręcznik gospodarki odpadami: teoria i praktyka, Warszawa: Wydaw. "Seidel-Przywecki", 2003
Literatura uzupełniająca:
Raport końcowy II etapu ekspertyzy, obejmującej ankietyzację istniejących w Polsce instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych, wizytację 50 instalacji MBP oraz wytypowanie 20 instalacji MBP, w których – ramach III etapu ekspertyzy – zostaną przeprowadzone badania odpadów, wykonawca AK NOVA Sp. z o. o.
Raport końcowy III etapu ekspertyzy mającej na celu przeprowadzenie badań odpadów w 20 instalacjach do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów, wykonawca: Konsorcjum: Uniwersytet Zielonogórski i Zakład Utylizacji Odpadów, Spółka z o.o.
Artykuły w czasopismach naukowych, witryny internetowe sugerowane przez wykładowcę.
Ustawa z dnia 14.12.2012 r. o odpadach
Wandrasz J. W., Wandrasz A. J. Paliwa formowane, biopaliwa i paliwa z odpadów w procesach termicznych. Wydawnioctwo Seidel-Przywecki, Warszawa 2006.
Artykuły w czasopismach naukowych, witryny internetowe sugerowane przez wykładowcę.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: