Seminarium dyplomowe I WB-IS-36-10
Celem przedmiotu jest pomoc studentom w przygotowaniu pracy inżynierskiej.
W cyklu 2022/23_Z:
Celem przedmiotu jest pomoc studentom w przygotowaniu pracy inżynierskiej. |
W cyklu 2023/24_Z:
Celem przedmiotu jest pomoc studentom w przygotowaniu pracy inżynierskiej. |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: ECTS ćwiczenia: 5
[1 ECTS= 30 godzin]
Udział w ćwiczeniach (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 30 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń: 15 godzin
Przygotowanie prac oraz prezentacji: 100 godzin
Konsultacje: 5 godzin
Suma: 150 godzin [150/30=5 ECTS] | W cyklu 2022/23_Z: ECTS ćwiczenia: 5
[1 ECTS= 30 godzin]
Udział w ćwiczeniach (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 30 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń: 15 godzin
Przygotowanie prac oraz prezentacji: 100 godzin
Konsultacje: 5 godzin
Suma: 150 godzin [150/30=5 ECTS]
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2019/20_T2: |
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 1: absolwent potrafi: wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w ramach realizowanej pracy dyplomowej oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, wynikających z nowych, rozwiązywanych w ramach realizacji dyplomu problemów inżynierskich przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, w tym z wykorzystaniem publikacji, norm, wytycznych do projektowania i innych materiałów niezbędnych do wykorzystania na etapie opracowania pracy dyplomowej [IS1P_U01]
Efekt przedmiotowy 2: absolwent potrafi: wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy związane z tematyką pracy dyplomowej oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych (związanych z wszystkimi etapami realizacji pracy dyplomowej); wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych; brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (w tym w ramach prezentacji i dyskusji dotyczącej realizacji pracy dyplomowej) [IS1P_U06]
Efekt przedmiotowy 3: absolwent potrafi: wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych związanych z realizacją pracy dyplomowej i rozwiązywaniem problemów inżynierskich; planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole, w tym prezentować wyniki prac dotyczących realizowanej pracy dyplomowej [IS1P_U08]
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 1: absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie wszystkich etapów realizacji pracy dyplomowej i rozwiązywanych problemów [IS1P_K01]
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie umiejętności:
Na ocenę 2 (ndst) student miernie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w ramach realizowanej pracy dyplomowej oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, wynikających z nowych, rozwiązywanych w ramach realizacji dyplomu problemów inżynierskich przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, w tym z wykorzystaniem publikacji, norm, wytycznych do projektowania i innych materiałów niezbędnych do wykorzystania na etapie opracowania pracy dyplomowej, jak również formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, a także brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (w tym w ramach prezentacji i dyskusji dotyczącej realizacji pracy dyplomowej), jak również planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole, w tym prezentować wyniki prac dotyczących realizowanej pracy dyplomowej
Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w ramach realizowanej pracy dyplomowej oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, wynikających z nowych, rozwiązywanych w ramach realizacji dyplomu problemów inżynierskich przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, w tym z wykorzystaniem publikacji, norm, wytycznych do projektowania i innych materiałów niezbędnych do wykorzystania na etapie opracowania pracy dyplomowej, jak również formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, a także brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (w tym w ramach prezentacji i dyskusji dotyczącej realizacji pracy dyplomowej), jak również planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole, w tym prezentować wyniki prac dotyczących realizowanej pracy dyplomowej
Na ocenę 4 (db) student dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w ramach realizowanej pracy dyplomowej oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, wynikających z nowych, rozwiązywanych w ramach realizacji dyplomu problemów inżynierskich przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, w tym z wykorzystaniem publikacji, norm, wytycznych do projektowania i innych materiałów niezbędnych do wykorzystania na etapie opracowania pracy dyplomowej, jak również formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, a także brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (w tym w ramach prezentacji i dyskusji dotyczącej realizacji pracy dyplomowej), jak również planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole, w tym prezentować wyniki prac dotyczących realizowanej pracy dyplomowej
Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w ramach realizowanej pracy dyplomowej oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, wynikających z nowych, rozwiązywanych w ramach realizacji dyplomu problemów inżynierskich przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, w tym z wykorzystaniem publikacji, norm, wytycznych do projektowania i innych materiałów niezbędnych do wykorzystania na etapie opracowania pracy dyplomowej, jak również formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, a także brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich (w tym w ramach prezentacji i dyskusji dotyczącej realizacji pracy dyplomowej), jak również planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole, w tym prezentować wyniki prac dotyczących realizowanej pracy dyplomowej
Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:
Na ocenę 2 (ndst) student w stopniu miernym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie wszystkich etapów realizacji pracy dyplomowej i rozwiązywanych problemów
Na ocenę 3 (dst) student w stopniu miernym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie wszystkich etapów realizacji pracy dyplomowej i rozwiązywanych problemów
Na ocenę 4 (db) student w stopniu miernym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie wszystkich etapów realizacji pracy dyplomowej i rozwiązywanych problemów
Na ocenę 5 (bdb) student w stopniu miernym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w zakresie wszystkich etapów realizacji pracy dyplomowej i rozwiązywanych problemów
Warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu jest przygotowanie konspektu pracy dyplomowej oraz analiza wybranych artykułów naukowych dotyczących tematu pracy (w formie prezentacji)
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
- artykuły w czasopismach naukowych dopasowane do tematyki pracy dyplomowej
Literatura uzupełniająca:
- artykuły w czasopismach naukowych dopasowane do tematyki pracy dyplomowej
- R. Zenderowski. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2018.
- R. Zendrowski. Praca magisterska, licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej. Warszawa 2018.
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Brak. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: