Układy hybrydowe WB-IS-35-40-P
Układy ogrzewcze, czy energetyczne coraz częściej pracują w skojarzeniu dwóch, trzech technologii tworząc układy hybrydowe. Połączenie takie zapewnia zwiększoną efektywność wykorzystania czynników energetycznych, jak też jest opłacalne. Zastosowanie źródeł niestabilnych wymaga wykorzystania magazynów.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
IS1P_W01 - ma uporządkowaną wiedzę z zakresu wiedzy szczegółowej z układów hybrydowych, jak również zastosowania praktycznie tej wiedzy.
Umiejętności
IS1P_U02 - potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy - wykonywać zadania przez dokonywanie oceny, i krytycznej analizy, syntezy informacji z zakresu układów hybrydowych.
IS1P_U09 - potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez współdziałanie z innymi osobami w projektowaniu układów hybrydowych.
IS1P_U11 - potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z zakresu praktycznego wykorzystania układów hybrydowych.
Kompetencje
IS1P_K01 - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz umie krytycznie podchodzić do odbieranych treści;
IS1P_K02 - rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu w tematyce układów hybrydowych
Liczba punktów ECTS – 2
Udział w zajęciach - 30 godz.
Przygotowanie do zaliczenia - 15 godz.
Przygotowanie projektu - 15 godz.
Suma godzin - 60
Liczba ECTS: 60 godz./30 godz. = 2
Kryteria oceniania
Wiedza (IS1P_W01)
ocena 2 (ndst): student nie posiada podstawowej wiedzy z układów hybrydowych pozwalającej na zajęcie się zagadnieniami praktycznymi z łączenia technologii energetycznych;
ocena 3 (dst): student posiada w ograniczonym stopniu podstawową wiedzę z zakresie m.in. technologii hybrydowych i potrafi wykonać podstawowe obliczenia, dobory;
ocena 4 (db): student opanował w pełni podstawową wiedzę z zakresu instalacji hybrydowych oraz posiada niepełną uporządkowaną wiedzę w zakresie współpracy technologii ogrzewczych i energetycznych zarówno w małej jak i dużej skali;
ocena 5 (bdb): student opanował w pełni zagadnienia z układów hybrydowych - również w zakresie magazynowania energii, posiada wiedzę szczegółową i jak również wiedzę w zakresie zastosowań praktycznych.
Umiejętności (IS1P_U02, IS1P_U09, IS1P_U11)
ocena 2 (ndst): student nie potrafi korzystać z literatury i formułować własnych wniosków; nie potrafi przeprowadzić analizy
rozwiązań technicznych z zakresu układów hybrydowych;
ocena 3 (dst): student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy z zakresu technologii hybdydowych;
ocena 4 (db): student potrafi przeprowadzać eksperymenty, symulacje komputerowe i interpretować uzyskiwane wyniki w zakresie instalacji hybrydowych;
ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze firmuje i rozwiązuje złożone problemy z zakresu układów hybrydowych również z zakresu magazynowania energii , przy wykorzystaniu analitycznym i symulacyjnych.
Kompetencje (IS1P_K01, IS1P_K02)
ocena 2 (ndst): student nie podchodzi krytycznie do braku posiadanej wiedzy w zakresie ciepłownictwa i ogrzewnictwa, w tym w kształtowaniu komfortu przebywania w pomieszczeniach;
ocena 3 (dst): student w ograniczonym podchodzi krytycznie do odbieranych treści; w ograniczonym stopniu rozumie rolę ogrzewnictwa w kształtowaniu komfortu przebywania w pomieszczeniach;
ocena 4 (db): student krytycznie podchodzi do posiadanej wiedzy i odbieranych treści, rozumie rolę ogrzewnictwa i ciepłownictwa w kształtowaniu komfortu przebywania w pomieszczeniach;
ocena 5 (bdb): student ma niedosyt posiadanej wiedzy; doskonale rozumie rolę ogrzewnictwa, ciepłownictwo w zapewnieniu odpowiednich warunków cieplnych oraz rozstrzyga dylematy związane z ich funkcjonowaniem.
Ćwiczenia obliczeniowe,
Poszukiwanie sposobów rozwiązywania problemów
Praca z kartami technicznymi i danymi inżynierskimi
Praca przy projekcie inżynierskim.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Wiedza z zakresu OZE, technologii energetycznych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: