Rekultywacja środowiska WB-IS-24-03-L
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z rekultywacją środowiska. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności praktycznych, związanych z technikami analitycznymi stosowanymi w badaniach wybranych właściwości fizycznych i chemicznych gleb.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Wykłady:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01) - student w zaawansowanym stopniu zna wybrane fakty i zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych.
Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_W03) – student zna podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, mających znaczenie w rekultywacji terenów zdegradowanych.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U01) - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu rekultywacji środowiska przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 7 (IS1P_K01) - student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących rekultywacji terenów zdegradowanych.
Ćwiczenia:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01) - student w zaawansowanym stopniu zna wybrane fakty i zjawiska związane z degradacją środowiska glebowego oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, co stanowi podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U01) - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu rekultywacji środowiska przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.
Efekt przedmiotowy 4 (IS1P_U02) - − student potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy posiadanej wiedzy z zakresu rekultywacji środowiska.
Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_U11) – student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty z zakresu rekultywacji środowiska glebowego oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
Efekt przedmiotowy 6 (IS1P_U15) - student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych związanych z rekultywacją środowiska i oceniać te rozwiązania.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 7 (IS1P_K01) - student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu rekultywacji środowiska.
Efekt przedmiotowy 8 (IS1P_K02) - student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu rekultywacji środowiska w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1, 2, 3, 7)
Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (1, 3, 4, 5, 6, 7, 8)
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy
- na ocenę 2 (ndst.) student nie zna zjawisk i procesów związanych z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych
- na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych
- na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych
- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych
Kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności
- na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych. Nie potrafi także planować i przeprowadzać eksperymentów oraz interpretować uzyskanych wyników
- na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na dostatecznym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dostatecznym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na bardzo dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na bardzo dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych
- na ocenę 2 (ndst.) student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz nie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych
- na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na dostatecznym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących degradacji środowiska i procesów rekultywacji terenów zdegradowanych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Ma także na dobrym poziomie świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących degradacji środowiska i procesów rekultywacji terenów zdegradowanych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na bardzo dobrym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących degradacji środowiska i procesów rekultywacji terenów zdegradowanych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: