Ochrona gleb WB-IS-23-30
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z budową i funkcjami gleb w środowisku, ich zanieszczyszczeniami, degradacją oraz różnymi sposobami ochrony. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności praktycznych, związanych z technikami analitycznymi stosowanymi w badaniach wybranych właściwości fizycznych i chemicznych gleb.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: obowiązkowy | W cyklu 2022/23_Z: fakultatywny ograniczonego wyboru |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykłady:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01). Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_U01). Student korzysta z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_K01). Student potrafi dokonać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
Ćwiczenia:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01). Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_U01). Student korzysta z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb.
Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U02). Student potrafi dokonywac oceny i krytycznej analizy posiadanej wiedzy dotyczącej gleb.
Efekt przedmiotowy 4 (IS1P_U11). Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące właściwości gleb oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_K01). Student potrafi dokonać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących gleb.
Efekt przedmiotowy 6 (IS1P_K02). Student ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy
- na ocenę 2 (ndst.) student nie zna zjawisk i procesów zachodzących w glebach
- na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach
- na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach
- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach
Kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności
- na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb. Nie potrafi także planować i przeprowadzać eksperymentów oraz interpretować uzyskanych wyników
- na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb, zdobywając na dostatecznym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dostatecznym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb, zdobywając na dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb, zdobywając na bardzo dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na bardzo dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych
- na ocenę 2 (ndst.) student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz nie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb
- na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na dostatecznym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Ma także na dobrym poziomie świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na bardzo dobrym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: