Architektura i ekologia krajobrazu WB-IS-23-24
Przedmiotem wykładu z ekologii i architektury krajobrazu jest przekazanie podstawowych informacji z zakresu interdyscyplinarnych badań i trendów w architekturze krajobrazu i projektowaniu proekologicznym terenów zieleni. Poruszone zostaną zagadnienia związane z projektowaniem, urządzeniem i pielęgnacją terenów zieleni jak i współczesne tendencje i trendy rozwoju zielonej infrastruktury miast. Studenci zostaną zapoznani z analizami realizowanymi w specjalizacji architektura krajobrazu.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
IS1P_W03 – student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu inżynierii środowiska, w tym z zakresu najnowszych technologii, w tym proekologicznych i energooszczędnych
IS1P_W04 – student ma rozszerzoną i szczegółową wiedzę, opartą na podstawach teoretycznych,
a także aktualnym stanie wiedzy
i regulacjach normowych i prawnych polskich i Unii Europejskiej, w tym odnoszące się do związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu inżynierii środowiska,
IS1P_W01 – student ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę
z zakresu matematyki, fizyki, chemii
i innych obszarów właściwych dla inżynierii środowiska przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu inżynierii środowiska,
IS1P_U01 – student potrafi pozyskiwać najnowsze
i wyselekcjonowane informacj
z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować
i uzasadniać opinie,
IS1P_U02 – student ma umiejętności językowe zgodne
z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a także zna słownictwo branżowe pozwalające
na komunikację w obszarze reprezentowanej specjalności
IS1P_U03 – student ma umiejętność samokształcenia się
IS1P_K01 – student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
IS1P_K02 – student ma świadomość wagi i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko naturalne,
i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Kryteria oceniania
Wykład informacyjny i problemowy z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.
Cwiczenia: Analiza przypadku, dyskusja i komentarz. Ocena z zadań analitycznych i projektowych.
Student na ocenę:
5 - umie bardzo dobrze definiować, rozpoznawać, poprawnie zaprojektować i urządzić wybrane obiekty arch.krajobrazu, zna bardzo dobrze współczesne koncepcje rozwoju i proekologiczne tendencje w projektowaniu terenów zieleni
4 - umie dobrze definiować, rozpoznawać, poprawnie zaprojektować i urządzić wybrane obiekty arch.krajobrazu, zna dobrze współczesne koncepcje rozwoju i proekologiczne tendencje w projektowaniu terenów zieleni
3 - umie dostatecznie definiować, rozpoznawać, poprawnie zaprojektować i urządzić wybrane obiekty arch.krajobrazu, zna dostatecznie współczesne koncepcje rozwoju i proekologiczne tendencje w projektowaniu terenów zieleni
2 -nie umie zdefiniować, rozpoznawać, poprawnie zaprojektować i urządzić wybranych obiektów arch.krajobrazu, nie zna współczesnych koncepcji rozwoju i proekologicznych tendencji w projektowaniu terenów zieleni
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
Kasińska L., Sieniawska-Kuras A. 2009. Architektura krajobrazu dla każdego, Wyd. KaBe, Krosno
Bőhm A. 1994. Architektura krajobrazu, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków
Niemirski W. (red.) 1973. Projektowanie terenów zieleni, Wyd. PWN, Warszawa
Literatura uzupełniająca:
Borowski J. (red.) 2016. Standardy kształtowania zieleni Warszawy, Wyd. Polskiego Towarzystwa Dendrologicznego
Długoński A., Szumański M. 2016. Atlas ekourbanistyczny zielonej infrastruktury miasta Łodzi. Teka 1. Tom Ia,
Wyd. Łódzkiego Towarzystwa naukowego, Łódź
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: