Monitoring środowiska WB-IS-23-19
Treści merytoryczne obejmują funkcjonowanie bloków Państwowego Monitoringu Środowiska: presji, stanu oraz ocen i prognoz. Szczegółowo przedstawiane są podsystemy Państwowego Monitoringu Środowiska: monitoring jakości powietrza, jakości wód, jakości gleby i ziemi, przyrody, hałasu, promieniowania jonizującego, pól elektromagnetycznych z uwzględnieniem:
- podstaw prawnych,
- organizacji,
- programu badań,
- stosowanych metod pomiarowych,
- metod ocen w odniesieniu do przyjętych w danym podsystemie wartości kryterialnych.
Zajęcia laboratoryjne obejmują wybrane analizy, wykorzystywane w monitoringu środowiska (z odniesieniem do wartości kryterialnych).
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy
Efekt przedmiotowy 1 (IS1_W01). Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia dotyczące Monitoringu Środowiska Polski.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności
Efekt przedmiotowy 2 (IS1_U01). Student pozyskuje informacje z literatury; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie w oparciu o wyniki uzyskiwane w ramach monitoringu środowiska.
Efekt przedmiotowy 3 (IS1_U02). Student umie dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji.
Efekt przedmiotowy 4 (IS1_U05). Student potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii.
Efekt przedmiotowy 5 (IS1_U09). Student potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych, w tym o charakterze interdyscyplinarnym.
Efekt przedmiotowy 6 (IS1_U11). Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
Efekt przedmiotowy 7 (IS1_U12). Student umie wykorzystać metody analityczne i eksperymentalne.
Efekt przedmiotowy 8 (IS1_U15). Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i oceniać te rozwiązania.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych
Efekt przedmiotowy 9 (IS1_K01). Student dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
Efekt przedmiotowy 10 (IS1_K02). Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko ocenianego w ramach systemu monitoringu i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Przedmiotowe efekty przypisane do wykładów (1, 2, 9)
Przedmiotowe efekty przypisane do laboratorium (1-10)
2 ECTS [1 ECTS=30 godzin]
Udział w wykładach - 15 godzin
Przygotowanie do zaliczenia wykładów - 14 godzin
Udział w laboratorium – 15 godzin
Przygotowanie do zajęć - 9 godzin
Przygotowanie sprawozdań - 5 godzin
Udział w konsultacjach – 2 godziny
suma: 60 godzin [60/30=2] (odpowiednio 1 ECTS - wykład, 1 ECTS - laboratorium)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: