Fizyka WB-IS-12-11
Celem przedmiotu jest uzyskanie wiedzy w zaawansowanym stopniu z zagadnień z matematyki, fizyki, chemii, biologii i innych obszarów nauki przydatnej do rozwiązywania podstawowych zadań związanych z inżynierią środowiska, oraz umiejętności wykorzystania tej wiedzy do rozwiązywania zadań inżynierskich w różnych obszarach inżynierii środowiska. Odpowiada to zagadnieniom z zakresu : mechaniki, termodynamiki, elektrodynamiki i fizyki środowiska - w szczególności odpowiadającej zagadnieniom związanym z fizyką atmosfery, fizyką mórz i oceanów, klimatem i pogodą, a także źródłami energii i zanieczyszczeniem środowiska.
W cyklu 2022/23_Z:
1. Istota fizyki |
W cyklu 2023/24_Z:
1. Istota fizyki |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Wykład :
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy.
Efekt przedmiotowy 1 : uzyskanie wiedzy w zaawansowanym stopniu z zagadnień z matematyki, fizyki, chemii, biologii i innych obszarów nauki przydatnej do rozwiązywania podstawowych zadań związanych z inżynierią środowiska.
Ćwiczenia :
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności.
Efekt przedmiotowy 2 : umiejętności wykorzystania wiedzy z obszaru nauk ścisłych i przyrodniczych, do rozwiązywania zadań inżynierskich w różnych obszarach inżynierii środowiska
Kryteria oceniania
Wykład : kryteria oceniania w zakresie wiedzy
- na ocenę 2 (ndst.): nie rozumie zaawansowanej problematyki fizyki; nie posiada szczegółowej wiedzy na tematy omawiane podczas zajęć; nie rozumie wzajemnego powiązania zagadnień fizycznych z innymi gałęziami antropologii wiedzy
- na ocenę 3 (dst.): w podstawowym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę fizyczna i posiada szczegółową wiedzę na temat omawiane podczas zajęć
- na ocenę 4 (db.): na odpowiednim poziomie rozumie zaawansowaną problematykę fizyczną i posiada szczegółową wiedzę na temat omawiane podczas zajęć
- na ocenę 5 (bdb.): doskonale rozumie zaawansowaną problematykę fizyczną i posiada szczegółową wiedzę na temat omawiane podczas zajęć
Ćwiczenia : kryteria oceniania w zakresie umiejętności
- na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi wykorzystać źródeł wiedzy z obszaru nauk ścisłych i przyrodniczych, do rozwiązywania zadań inżynierskich w różnych obszarach inżynierii środowiska
- na ocenę 3 (dst.) - na dostatecznym poziomie potrafi wykorzystać źródła wiedzy z obszaru nauk ścisłych i przyrodniczych, do rozwiązywania zadań inżynierskich w różnych obszarach inżynierii środowiska
- na ocenę 4 (db.) - na odpowiednim poziomie potrafi wykorzystać źródła wiedzy z obszaru nauk ścisłych i przyrodniczych, do rozwiązywania zadań inżynierskich w różnych obszarach inżynierii środowiska
- na ocenę 5 (bdb.) - doskonale potrafi wykorzystać źródła wiedzy z obszaru nauk ścisłych i przyrodniczych, do rozwiązywania zadań inżynierskich w różnych obszarach inżynierii środowiska
Literatura
Literatura podstawowa :
1)Egbert Boeker, Riek van Grondelle "Fizyka Środowiska", PWN 2002
2) David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker "Podstawy fizyki", PWN 2015
Literatura uzupełniająca :
2)Fizyka wokół nas P. G Hewitt, PWN Warszawa 2001
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Podstawowa wiedza z matematyki |
W cyklu 2023/24_Z:
Podstawowa wiedza z matematyki |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: