Fizyka środowiska WB-IS-11-12-ćw
- http://www.wbns.uksw.edu.pl (w cyklu 2021/22_Z)
1)Jednostki stosowane w fizyce. Zasady zachowania
2)Pole elektryczne i magnetyczne. Pole elektromagnetyczne.
3)Gazy, ciecze i ciała stałe.
4)Przepływ cząstek i zjawiska chaosu .
5)Sprawdzian wiedzy z tematów ćwiczeń 1÷4.
6)Zasada zachowania energii w aspektach technicznych i technologicznych.
7)Podstawy termodynamiki. Silniki i pompy cieplne
8)Procesy konwersji energii.
9)Odnawialne źródła energii.
10) Prąd zmienny i prąd stały
11) Elementy RLC, diody, tranzystory.
12) Sprawdzian wiedzy z tematów ćwiczeń 6÷11.
13) Budowa atomu i jądra atomowego. Promieniotwórczość.
14) Światło jako fala elektromagnetyczna.
15) Układy optyczne w fizyce.
W cyklu 2021/22_Z:
1)Jednostki stosowane w fizyce. Zasady zachowania |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
IS1P_W01, IS1P_U01, IS1P_U10, IS1P_K01
IS1P_W01 -w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem.
IS1P_U01 − właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących
IS1P_U10 - samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
IS1P_K01 - jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Opis ECTS:
-ćwiczenia: 30 h
-praca w domu: 20h
-liczba punktów ECTS: 2
Kryteria oceniania
Metody oceniania : dwa kolokwia pisemne
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% - 2
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy
Student w zakresie wiedzy:
- na ocenę 2 (ndst.): nie rozumie zaawansowanej problematyki fizyki środowiska; nie posiada szczegółowej wiedzy na
tematy omawiane podczas zajęć; nie rozumie wzajemnego powiązania zagadnień fizycznych z innym gałęziami antropologii wiedzy
- na ocenę 3 (dst.): w podstawowym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę fizyczna i posiada szczegółową wiedzę na temat omawiane podczas zajęć
- na ocenę 4 (db.): na odpowiednim poziomie rozumie zaawansowaną problematykę fizyczną i posiada szczegółową wiedzę na temat omawiane podczas zajęć
- na ocenę 5 (bdb.): doskonale rozumie zaawansowaną problematykę fizyczną i posiada szczegółową wiedzę na temat omawiane podczas zajęć
Metody i kryteria oceniania w zakresie umiejętności
Student w zakresie umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst.) - nie potrafi wykorzystać źródeł wiedzy, w tym źródeł
elektronicznych do dogłębnej analizy tematyki;nie potrafi samodzielnie się uczyć
- na ocenę 3 (dst.) - na dostatecznym poziomie potrafi wykorzystać źródła wiedzy, w tym źródła elektroniczne do dogłębnej analizy tematyki; posiada umiejętność samodzielnego uczenia się
- na ocenę 4 (db.) - na odpowiednim poziomie potrafi wykorzystać źródła wiedzy, w tym źródła elektroniczne do dogłębnej analizy tematyki; posiada umiejętność samodzielnego uczenia się
- na ocenę 5 (bdb.) - doskonale potrafi wykorzystać źródła wiedzy, w tym źródła elektroniczne do dogłębnej analizy tematyki ; posiada umiejętność samodzielnego uczenia się
Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych
Student w zakresie w zakresie kompetencji społecznych:
- na ocenę 2 (ndst.) - nie posiada otwartości na problematykę naukową i nie potrafi zweryfikować odbierane treści
- na ocenę 3 (dst.) - na dostatecznym poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą i potrafi zweryfikować odbierane treści
- na ocenę 4 (db.) - na odpowiednim poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą i potrafi zweryfikować odbierane treści
- na ocenę 5 (bdb.) - na wysokim poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą i potrafi zweryfikować odbierane treści
Literatura
Literatura podstawowa :
1)Fizyka środowiska, E. Boeker, R.V. Grondelle PWN Warszawa 2002
2) David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker "Podstawy fizyki", PWN 2015
Literatura uzupełniająca :
Fizyka wokół nas, P. G Hewitt, PWN Warszawa 2001
W cyklu 2021/22_Z:
Literatura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Podstawowa wiedza z zakresu matematyki i fizyki |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: