Ekologia obszarów wodno-błotnych WB-BI-MGR-35
Student zapoznaje się ze specyfiką ekosystemów mokradłowych, w szczególności torfowisk. Otrzymuje on podstawy wiedzy m.in. o zróżnicowaniu ekosystemów bagiennych, ich historii, funkcjonowaniu, antropogenicznych zmianach, sposobach ochrony.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Efekty kształcenia
Wiedza:
EP1. Student zna i rozumie terminologię, procesy i zjawiska, a także problematykę badawczą i połączenie z innymi dyscyplinami oraz aktualne problemy i kierunki rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych
Umiejętności:
EP2. Student potrafi analizować dane i formułować wnioski na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, wykorzystywać dane do przygotowania wystąpień ustnych
Kompetencje społeczne:
EP3. Student jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy
Kryteria oceniania
Egzamin końcowy z wykładów (test jednokrotnego wyboru):
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% - 2
Student może podejść do egzaminu po zaliczeniu ćwiczeń z przedmiotu.
Kolokwium pisemne - ćwiczenia (test jednokrotnego wyboru):
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% - 2
Kryteria oceniania:
Wiedza:
Na ocenę 2 ndst., student nie zna i nie rozumie terminologii, procesów i zjawisk, a także problematyki badawczej i połączenia z innymi dyscyplinami oraz aktualnych problemów i kierunków rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych
Na ocenę 3 dst., student w stopniu podstawowym: zna i rozumie terminologię, procesy i zjawiska, a także problematykę badawczą i połączenie z innymi dyscyplinami oraz aktualne problemy i kierunki rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych
Na ocenę 4 db., student w stopniu dobrym: zna i rozumie terminologię, procesy i zjawiska, a także problematykę badawczą i połączenie z innymi dyscyplinami oraz aktualne problemy i kierunki rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych
Na ocenę 5 bdb., student w stopniu bardzo dobrym: zna i rozumie terminologię, procesy i zjawiska, a także problematykę badawczą i połączenie z innymi dyscyplinami oraz aktualne problemy i kierunki rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych
Umiejętności:
Na ocenę 2 ndst., student nie potrafi analizować danych i formułować wniosków na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, ani wykorzystywać danych do przygotowania wystąpień ustnych
Na ocenę 3 dst., student w stopniu podstawowym potrafi analizować dane i formułować wnioski na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, wykorzystywać dane do przygotowania wystąpień ustnych
Na ocenę 4 db., student w stopniu dobrym potrafi analizować dane i formułować wnioski na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, wykorzystywać dane do przygotowania wystąpień ustnych
Na ocenę 5 bdb., student w stopniu bardzo dobrym potrafi analizować dane i formułować wnioski na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, wykorzystywać dane do przygotowania wystąpień ustnych
Kompetencje:
Na ocenę 2 ndst., student nie jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy
Na ocenę 3 dst, student w stopniu podstawowym jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy
Na ocenę 4 db, student w stopniu dobrym jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy
Na ocenę 5 bdb, student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: