Biotechnologia molekularna WB-BI-MGR-33
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z terminologią, procami, aparaturą i metodami badawczymi używanymi w biotechnologii molekularnej. Ponadto na ćwiczeniach student wykonuje zadania badawcze z użyciem aparatury.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
BI2_K02
Wiedza:
EP1. Student zna problematykę biotechnologii molekularnej oraz jej powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
EP2. Student rozumie dylematy ekonomiczne i etyczne zastosowania biotechnologii molekularnej, rozumie w jaki sposób można pozyskiwać fundusze na tego typu badania
Umiejętności:
EP3. Student stosuje zaawansowane metody badawcze, w tym informatyczne i statystyczne do opisu procesów w zakresie biotechnologii molekularnej
EP4. Student potrafi zbierać dane, odpowiednio je interpretować i formułować wnioski w postaci przygotowanej prezentacji
Kompetencje:
EP5. Student jest gotów do zasięgnięcia opinii eksperta, jeśli sam nie potrafi rozwiązać problemu badawczego
Kryteria oceniania
Egzamin końcowy z wykładów (test jednokrotnego wyboru):
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% - 2
Student może podejść do egzaminu po zaliczeniu ćwiczeń z przedmiotu.
Kolokwium pisemne - ćwiczenia (test jednokrotnego wyboru):
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% - 2
Kryteria oceniania:
Wiedza:
Na ocenę 2 ndst. student nie zna problematyki biotechnologii molekularnej oraz jej powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi; nie rozumie dylematów ekonomicznych i etycznych zastosowania biotechnologii molekularnej, nie rozumie w jaki sposób można pozyskiwać fundusze na tego typu badania
Na ocenę 3 dst. student w stopniu podstawowym: zna problematykę biotechnologii molekularnej oraz jej powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi; rozumie dylematy ekonomiczne i etyczne zastosowania biotechnologii molekularnej, rozumie w jaki sposób można pozyskiwać fundusze na tego typu badania
Na ocenę 4 db. student w stopniu dobrym: zna problematykę biotechnologii molekularnej oraz jej powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi; rozumie dylematy ekonomiczne i etyczne zastosowania biotechnologii molekularnej, rozumie w jaki sposób można pozyskiwać fundusze na tego typu badania
Na ocenę 5 bdb. student w stopniu bardzo dobrym: zna problematykę biotechnologii molekularnej oraz jej powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi; rozumie dylematy ekonomiczne i etyczne zastosowania biotechnologii molekularnej, rozumie w jaki sposób można pozyskiwać fundusze na tego typu badania
Umiejętności:
Na ocenę 2 ndst., student nie stosuje zaawansowanych metod badawczych, w tym informatycznych i statystycznych do opisu procesów w zakresie biotechnologii molekularnej; nie potrafi zbierać danych, odpowiednio ich interpretować i formułować wnioski w postaci przygotowanej prezentacji
Na ocen 3 dst., student w stopniu podstawowym: stosuje zaawansowane metody badawcze, w tym informatyczne i statystyczne do opisu procesów w zakresie biotechnologii molekularnej; potrafi zbierać dane, odpowiednio je interpretować i formułować wnioski w postaci przygotowanej prezentacji
Na ocen 4 db., student w stopniu dobrym: stosuje zaawansowane metody badawcze, w tym informatyczne i statystyczne do opisu procesów w zakresie biotechnologii molekularnej; potrafi zbierać dane, odpowiednio je interpretować i formułować wnioski w postaci przygotowanej prezentacji
Na ocen 5 bdb., student w stopniu bardzo dobrym: stosuje zaawansowane metody badawcze, w tym informatyczne i statystyczne do opisu procesów w zakresie biotechnologii molekularnej; potrafi zbierać dane, odpowiednio je interpretować i formułować wnioski w postaci przygotowanej prezentacji
Kompetencje:
Na ocenę 2 ndst. student nie jest gotów do zasięgnięcia opinii eksperta, jeśli sam nie potrafi rozwiązać problemu badawczego
Na ocenę 3 dst. student w stopniu dostatecznym jest gotów do zasięgnięcia opinii eksperta, jeśli sam nie potrafi rozwiązać problemu badawczego
Na ocenę 4 db. student w stopniu dobrym jest gotów do zasięgnięcia opinii eksperta, jeśli sam nie potrafi rozwiązać problemu badawczego
Na ocenę 5 bdb. student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do zasięgnięcia opinii eksperta, jeśli sam nie potrafi rozwiązać problemu badawczego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: