Antropologia kliniczna WB-BI-MGR-24
Omówienie metod badawczych stosowanych w antropologii klinicznej, m.in. badania rozwoju dzieci i młodzieży, określanie wad postawy ciała. Praca z materiałami źródłowymi, rozpoznawanie cech chorób rzadkich.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykłady:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student rozumie zaawansowaną problematykę antropologii klinicznej, posiada szczegółową wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć
Efekt przedmiotowy 2. Student rozumie wzajemne powiązania między różnymi gałęziami biologii człowieka, anatomii i morfologii.
Ćwiczenia:
Przedmiotowy efekt uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3. student potrafi wykorzystać przedstawione metody badawcze, a także wykorzystać źródła elektroniczne do dogłębnej analizy tematyki.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 4. Student zachowuje otwartość na problematykę badawczą, pogłębia systematycznie wiedzę i potrafią ją praktycznie wykorzystać
Efekt przedmiotowy 5. Student rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie oraz innym podczas pracy w grupie
3 ECTS [1 ECTS=30 godzin]
Udział w wykładach: 15 godzin
Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin
Udział w ćwiczeniach: 15 godzin
Przygotowanie do kolokwiów praktycznych: 30 godzin
Uzupełnianie zeszytu ćwiczeń: 15 godzin
suma: 90 godzin [90/30=3]
Kryteria oceniania
Wykład:
Metody i kryteria oceniania w zakresie wiedzy
Student w zakresie wiedzy:
- na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie rozumie w pogłębionym stopniu zaawansowanych zjawisk i procesów biologicznych oraz kluczowych zagadnień z zakresu zaawansowanej szczegółowej wiedzy z Antropologii klinicznej; nie zna i nie rozumie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów biologii oraz nie zna wzajemnych powiązań nauk biologicznych z innymi dyscyplinami przyrodniczymi oraz z naukami ścisłymi
- na ocenę 3 (dst.): na poziomie podstawowym zna i rozumie w pogłębionym stopniu zaawansowane zjawiska i procesy biologiczne oraz kluczowe zagadnienia z zakresu zaawansowanej szczegółowej wiedzy biologicznej; na poziomie podstawowym zna i rozumie najważniejsze problemy z zakresu różnych działów biologii oraz zna wzajemne powiązania nauk biologicznych z innymi dyscyplinami przyrodniczymi oraz z naukami ścisłymi
- na ocenę 4 (db.): na odpowiednim poziomie w pogłębionym stopniu zaawansowane zjawiska i procesy biologiczne oraz kluczowe zagadnienia z zakresu zaawansowanej szczegółowej wiedzy biologicznej; na odpowiednim poziomie zna i rozumie najważniejsze problemy z zakresu różnych działów biologii oraz zna wzajemne powiązania nauk biologicznych z innymi dyscyplinami przyrodniczymi oraz z naukami ścisłymi
- na ocenę 5 (bdb.): na wysokim poziomie zna i rozumie w pogłębionym stopniu zaawansowane zjawiska i procesy biologiczne oraz kluczowe zagadnienia z zakresu zaawansowanej szczegółowej wiedzy biologicznej; na wysokim poziomie zna i rozumie najważniejsze problemy z zakresu różnych działów biologii oraz zna wzajemne powiązania nauk biologicznych z innymi dyscyplinami przyrodniczymi oraz z naukami ścisłymi
Egzamin końcowy z wykładów (test jednokrotnego wyboru):
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% - 2
Student może podejść do egzaminu po zaliczeniu ćwiczeń z przedmiotu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: