Ekologia ewolucyjna WB-BI-MGR-18
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników ze współczesną wiedzą na temat mechanizmów oddziaływania warunków środowiska (włączając w to pojęcie również współwystępujące organizmy) na pule genowe poszczególnych gatunków, a co za tym idzie - wykształcanie się przystosowań i strategii życiowych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: obowiązkowy | W cyklu 2022/23_L: fakultatywny dowolnego wyboru | W cyklu 2020/21_L: fakultatywny dowolnego wyboru |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1.: student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie zjawiska oraz procesy ekologiczne i ewolucyjne
Efekt przedmiotowy 2.: student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie znaczenie metod matematycznych w interpretacji zjawisk i procesów ekologii ewolucyjnej oraz wyników badań.
Efekt przedmiotowy 3.: student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie
wzajemne powiązania ekologii ewolucyjnej z innymi dyscyplinami
przyrodniczymi
Efekt przedmiotowy 4.: student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie zakres aktualnych problemów ekologii ewolucyjnej oraz główne kierunki rozwoju dyscypliny
Efekt przedmiotowy 5.: student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie zasady poprawnego planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi
badawczych stosowanych w ekologii ewolucyjnej, a także zasady analizy uzyskanych wyników.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia wykładu będzie uzyskanie WIĘCEJ NIŻ 50 % punktów, możliwych do zdobycia na sprawdzianie końcowym. Uzyskana ocena będzie proporcjonalna do liczby zdobytych punktów, prowadzący zajęcia - jako człowiek gnuśny i podstępny - zastrzega sobie jednak prawo do podwyższania oceny osobom, które w sposób szczególnie aktywny brały udział w zajęciach bądź też jakoś inaczej dowiodły swojego głębokiego zaangażowania w przedmiot.
Na ocenę 5 (bdb): Student bardzo dobrze zna i rozumie zjawiska oraz procesy ekologiczne i ewolucyjne, a także znaczenie metod matematycznych w interpretacji zjawisk i procesów ekologii ewolucyjnej oraz wyników badań; bez trudu dostrzega wzajemne powiązania ekologii ewolucyjnej z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; na bieżąco śledzi główne kierunki rozwoju dyscypliny i jej podstawowe problemy; bardzo dobrze zna i rozumie zasady poprawnego planowania badan ewolucyjnych i analizy wyników.
Na ocenę 4 (db): Student dobrze zna i rozumie zjawiska oraz procesy ekologiczne i ewolucyjne, a także znaczenie metod matematycznych w interpretacji zjawisk i procesów ekologii ewolucyjnej oraz wyników badań; dostrzega wzajemne powiązania ekologii ewolucyjnej z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; śledzi główne kierunki rozwoju dyscypliny i jej podstawowe problemy; dobrze zna i rozumie zasady poprawnego planowania badan ewolucyjnych i analizy wyników.
Na ocenę 3 (dst): Student w wystraczającym stopniu zna i rozumie zjawiska oraz procesy ekologiczne i ewolucyjne, a także znaczenie metod matematycznych w interpretacji zjawisk i procesów ekologii ewolucyjnej oraz wyników badań; zazwyczaj dostrzega wzajemne powiązania ekologii ewolucyjnej z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; orientuje się w głównych kierunkach rozwoju dyscypliny i jej podstawowych problemach; zna najważniejsze zasady poprawnego planowania badan ewolucyjnych i analizy wyników.
Na ocenę 2 (ndst): Student nie zna i nie rozumie zjawisk oraz procesów ekologicznych i ewolucyjnych, a także znaczenia metod matematycznych w interpretacji zjawisk i procesów ekologii ewolucyjnej oraz wyników badań; nie dostrzega wzajemnych powiązań ekologii ewolucyjnej z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; obce mu są główne kierunki rozwoju dyscypliny i jej podstawowe problemy; nie zna i nie rozumie zasad poprawnego planowania badan ewolucyjnych i analizy wyników.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: