Geologia WB-BI-EOP-21cw
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z budową Ziemi oraz głównymi procesami kształtującymi jej powierzchnię. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności praktycznych, związanych z charakterystyką minerałów i skał, umiejętność wyszukiwania, przygotowania i przedstawienia krótkiej prezentacji. Student doskonali kompetencje związane z zawodem biologa.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykłady:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1 (BI1_W01). Student zna wybrane zagadnienia związane z procesami geologicznymi, rozumie podstawowe zjawiska i procesy geologiczne.
Efekt przedmiotowy 2 (BI1_W04). Student zna i rozumie terminologię stosowaną w naukach geologicznych oraz zna metody badawcze stosowane w geologii.
Ćwiczenia:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3 (BI1_U02). Student potrafi właściwie dobierać oraz wykorzystywać źródła i informacje w nich zawarte dotyczące geologii, a także rozumie teksty naukowe dotyczące zagadnień geologicznych w języku angielskim.
Efekt przedmiotowy 4 (BI1_U07). Student potrafi przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii.
Efekt przedmiotowy 5 (BI1_U09). Student potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz umie współdziałać i pracować w grupie.
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 6 (BI1_K02).
Student w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu potrafi zasięgnąć opinii ekspertów z zakresu nauk geologicznych.
Przedmiotowe efekty przypisane do wykładów (1-2)
Przedmiotowe efekty przypisane do ćwiczeń (3-6)
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy
- na ocenę 2 (ndst.) student nie rozumie problematyki związanej z procesami geologicznymi oraz nie zna i nie rozumie wzajemnych powiązań między biologią a geologią. Student nie zna aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi
- na ocenę 3 (dst.) student w podstawowym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. Posiada dostateczną wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w ograniczonym stopniu zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi
- na ocenę 4 (db.) student w zadowalającym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. Na odpowiednim poziomie posiada wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w zadowalającym stopniu zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi
- na ocenę 5 (bdb.) student doskonale rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. W pełni posiada wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w doskonale zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi
Metody i kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy z zakresu geologii, zbierać i interpretować danych z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednich wniosków dotyczących procesów geologicznych. Nie potrafi przygotować wystąpienia ustnego dotyczącego zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej, a także nie umie wykorzystywać literatury dotyczącej geologii w języku angielskim
- na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Na dostatecznym poziomie potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz dostatecznie potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim
- na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Na odpowiednim poziomie potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz w zadowalającym stopniu potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim
- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Doskonale potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz w pełni potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim
Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:
- na ocenę 2 (ndst.) student nie posiada otwartości na problematykę badawczą, nie pogłębia systematycznie wiedzy i nie potrafi jej wykorzystywać w praktyce. Nie rozumie także potrzeby wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie
- na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą, dostatecznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. Na dostatecznym poziomie rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie
- na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. W zadowalającym stopniu rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie
- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. Na wysokim poziomie rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: