Biologia rozwoju człowieka WB-BI-BC-06
Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami na temat rozwoju osobniczego (ontogenezy) człowieka. Przebieg rozwoju prenatalnego (śródmacicznego) i postnatalnego (po urodzeniu, w kontakcie ze środowiskiem zewnętrznym), w tym procesy regresu i starzenia (auksologia i gerontologia). Zagadnienia te są rozpatrywane na tle szeroko rozumianych czynników środowiska zewnętrznego, w tym przemian kulturowych i cywilizacyjnych ludzkości oraz ich wpływu na środowisko życia.
E-Learning
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykłady
Wiedza:
EP1 - absolwent rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC);
EP2 - absolwent zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi;
EP3 - absolwent zna stosowane metody badawcze w BRC
Ćwiczenia
Umiejętności:
EP4 - absolwent rozumie literaturę w języku polskim i biegle radzi sobie z językiem angielskim w zakresie BRC;
EP5 - absolwent posiada umiejętność wystąpień ustnych w ramach problematyki BRC;
EP6 - absolwent potrafi planować dalsze przyswajanie nowej wiedzy w ramach BRC;
Kompetencje społeczne:
EP7 - absolwent potrafi zasięgnąć opinii ekspertów w przypadku trudności z rozwiązaniem problemu w ramach BRC;
EP8 - absolwent prawidłowo rozstrzyga problemy związane z wykonywanym zawodem w ramach BRC.
EP dopisane do wykładów: 1-3
EP dopisane do ćwiczeń: 4-8.
Kryteria oceniania
Wiedza:
Ocena 2 (ndst) student nie rozumie podstawowych zjawisk i procesów występujących w Biologii Rozwoju Człowieka, nie zna powiązania procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; nie zna stosowane metod badawczych w BRC.
Ocena 3 (dst.) student w podstawowym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC
Ocena 4 (db.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC
Ocena 5 (bdb.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC
Umiejętności
Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie rozumie literatury w języku polskim i nie radzi sobie z językiem angielskim, nie potrafi przygotować wystąpień ustnych i nie przyswaja nowej wiedzy.
Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w ograniczonym stopniu rozumie literaturę w języku polskim i słabo radzi sobie z językiem angielskim, wystąpienia ustne są niezbyt jasne oraz ma problemy pewne z przyswajaniem nowej wiedzy.
Ocena 4 (db) - w ramach BRC student dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy.
Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student bardzo dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy.
Kompetencje społeczne
Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie potrafi korzystać z opinii ekspertów i nie prawidłowo rozstrzyga problemy z wykonywanym zwodem.
Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w niewielkim stopniu korzysta z opinii ekspertów i w niewielkim stopniu rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem.
Ocena 4 (db) - w ramach BRC student w potrafi korzystać z opinii ekspertów i w i rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem.
Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student w potrafi doskonale korzystać z opinii ekspertów i w i w pełni rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: