Paleobiologia WB-BI-53-16cw
Przedmiot ma na celu rozwinięcie tematyki poruszanej na ćwiczeniach z Podstaw życia i jego ewolucji. Poruszane będą także tematy z zakresu ewolucji zachowań oraz ewolucji świadomości u przedstawicieli hominidów.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wykłady:
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii.
Efekt przedmiotowy 2. Student zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii.
Ćwiczenia audytoryjne:
Efekt przedmiotowy 3. Student umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki
Ćwiczenia terenowe:
Efekt przedmiotowy 4. Student jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii
Efekt przedmiotowy 5. Student rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.
Kryteria oceniania
Skala ocen kolokwium/egzamin:
Ocena końcowa:
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% -2
Wykład:
Egzamin (test, pytania otwarte)
Ćwiczenia audytoryjne:
Kolokwium praktyczno-pisemne (rozpoznawanie skamieniałości, test, pytania otwarte)
Ćwiczenia terenowe:
Sprawozdanie z wyjazdu terenowego i przygotowanie projektu do Muzeum PIG
Przygotowanie sprawozdania:
Na ocenę 5: student rozpoznał wszystkie znalezione przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.
Na ocenę 4,5: student rozpoznał 90% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.
Na ocenę 4: student rozpoznał 80% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.
Na ocenę 3,5: student rozpoznał 70% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 3 dni po terminie
Na ocenę 3: .student rozpoznał 60% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 5 dni po terminie
Na ocenę 2: student nie rozpoznał skamieniałości i/lub nie oddał sprawozdania.
Przygotowanie projektu:
Na ocenę 5: student w bardzo szerokim zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 4,5: student w szerokim zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 4: student w wystarczającym zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 3,5: student w niewielkim zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 3: .student w bardzo małym zakresie zaprezentował podany temat.
Na ocenę 2: student nie przygotował projektu.
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy
Student w zakresie wiedzy:
- na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie rozumie zjawisk i procesów biologicznych, a także kluczowych zagadnień z zakresu paleobiologii; nie zna i nie rozumie aktualnej problematyki nauk biologicznych i głównych kierunków rozwoju paleobiologii
- na ocenę 3 (dst.): w zakresie podstawowym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii
- na ocenę 4 (db.): w zakresie dobrym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii
- na ocenę 5 (bdb.): w zakresie bardzo dobrym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii
Kryteria oceniania w zakresie umiejętności
Student w zakresie umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst.): student nie umie kierować pracą zespołu, podejmować różnych ról w zespole, w tym pozycji lidera/liderki
- na ocenę 3 (dst.): student w podstawowym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki
- na ocenę 4 (db.): student w dobrym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki
- na ocenę 5 (bdb.): student w bardzo dobrym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki
Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:
Student w zakresie w zakresie kompetencji społecznych:
- na ocenę 2 (ndst.): student nie jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, nie potrafi zrozumieć znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz nie rozumie potrzeby systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; nie rozumie potrzeby zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.
- na ocenę 3 (dst.): student w podstawowym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.
- na ocenę 4 (db.): student w dobrym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.
- na ocenę 5 (bdb.): student w bardzo dobrym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: