Język angielski dla biologów-zawansowany WB-BI-41-15
Celem zajęć jest pomoc studentom w opanowaniu umiejętności posługiwania się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym czytanie ze zrozumieniem biologicznych publikacji naukowych i tekstów popularno-naukowych, słuchanie wykładów, porozumiewanie się z niemówiącymi po polsku kolegami po fachu, przygotowywanie wystąpień konferencyjnych i posterów oraz samodzielne pisanie publikacji - w szczególności w dziedzinie, w której sami prowadzą badania.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 1 - student jest w stanie wykorzystywać angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii, w szczególności w zakresie swojej dziedziny
Efekt przedmiotowy 2 - student potrafi posługiwać się językiem obcym w zakresie umożliwiającym sprawne komunikowanie się z nieznającymi polskiego biologami, reprezentującymi pokrewne dziedziny nauki; jest w stanie czynnie i biernie posługiwać się terminologią właściwą dla swojej dziedziny
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
- obecność na zajęciach i czynne w nich uczestnictwo; określenie "czynne" oznacza w szczególności zabieranie głosu w dyskusjach, próbach przekładu tekstów etc.;
- wykonanie zadanych przez prowadzącego zajęcia zadań "domowych";
- przygotowanie i zaprezentowanie (w zespole) krótkiego wystąpienia (ustnego lub w formie plakatu, to zostanie ustalone na zajęciach) w języku angielskim z zakresu przyszłej pracy magisterskiej.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
Artykuły z anglojęzycznych czasopism naukowych wybrane przez uczestników zajęć i zaakceptowane przez prowadzącego.
Literatura uzupełniająca:
Dobrym uzupełnieniem zajęć będzie dowolny w gruncie rzeczy podręcznik "akademickiego stylu", szczególnie zapewne taki, który przeznaczony jest dla osób nie pochodzących z krajów anglojęzycznych (np. "Science Research Writing for Non-Native Speakers of English" Hilary Glasman-Deal) lub jest napisany przez biologa (np. "Writing Science in Plain English" Anne E. Greene). Poza tym każdy angielski tekst (lub poster, np. ze strony f1000research.com) z zakresu biologii może się okazać dobrym źródłem pytań do prowadzącego zajęcia (w rodzaju "A dlaczego tu jest tak napisane?!").
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: