Fizjologia roślin WB-BI-24-12ćw
Program ćwiczeń:
1. Kiełkowanie nasion. Wykazanie obecności alfa-amylazy.
2. Fotomorfogeneza - ilościowe oznaczanie białek metodą Bradforda. Ilościowe oznaczanie antocyjanów w korzeniach roślin etiolowanych i hodowanych na świetle.
3. Ilościowe oznaczanie witaminy C w różnych warzywach i owocach.
4. Regulatory wzrostu i rozwoju roślin (auksyny, cytokininy, gibereliny, herbicydy i retardanty).
5. Powtórki przeliczania jednostek w układzie SI.
6. Nauka rozplanowania i wykonania pracy praktycznej w laboratorium z bieżących ćwiczeń.
7. Redakcja sprawozdań z ćwiczeń.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia w zakresie umiejętności_U:
K_U01 stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze fizjologii roślin;
K_U04 wykonuje zlecone proste zadania badawcze pod kierunkiem opiekuna naukowego;
K_U06 przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne;
Efekty kształcenia w zakresie kompetencji społecznych_K:
K_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role;
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: ocena jest średnią ocen uzyskanych z dwóch kolokwiów, sprawozdań z każdych ćwiczeń praktycznych oraz czerech wejściówek z przeliczania jednostek SI. Kolokwia muszą zostać napisane na ocenę pozytywną (min. ocena dostateczna), co jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu.
Umiejętności:
- ocena 2 (niedostateczna) student nie rozumie podstawowej literatury dotyczącej fizjologii roślin. Nie potrafi czytać ze
zrozumieniem prostych tekstów naukowych, anglojęzycznych związanych z fizjologia roślin. Nie wykorzystuje dostępnych
źródeł informacji, w tym źródeł elektronicznych;
- ocena 3 (dostateczna) student rozumie podstawowa literaturę dotycząca fizjologii roślin. Nie potrafi czytać ze
zrozumieniem prostych tekstów naukowych, anglojęzycznych związanych z fizjologią roślin. Nie wykorzystuje dostępnych
źródeł informacji, w tym źródeł elektronicznych;
- ocena 4 (dobra) student rozumie podstawowa literaturę dotycząca fizjologii roślin. Potrafi czytać ze zrozumieniem proste
teksty naukowe, anglojęzyczne związane z fizjologią roślin. Wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła
elektroniczne;
- ocena 5 (bardzo dobra) student w pełni rozumie podstawową literaturę dotyczącą fizjologii roślin. Potrafi czytać ze
zrozumieniem proste teksty naukowe, anglojęzyczne związane z fizjologia roślin. W pełni wykorzystuje dostępne źródła
informacji, w tym źródła elektroniczne.
Kompetencje:
- ocena 2 (niedostateczna) student nie jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych oraz nie umie
postępować w stanach zagrożenia;
- ocena 3 (dostateczna) student w sposób ograniczony jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; nie
umie postępować w stanach zagrożenia;
- ocena 4 (dobry) student jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych oraz umie postępować w stanach
zagrożenia;
- ocena 5 (bardzo dobry) student jest w pełni odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych oraz w pełni umie
postępować w stanach zagrożenia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: