Biochemia WB-BI-23-11lab
Cele przedmiotu: Zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu biochemii ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki procesów biochemicznych zachodzących w organizmie człowieka.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
A: EFEKTY UCZENIA SIĘ
1. Wiedza
EP1. zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty dotyczące funkcjonowania, budowy i właściwości najważniejszych
związków organicznych występujących w komórkach organizmów żywych;
EP2. - ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów
biochemicznych;
EP3. - ma zaawansowaną wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii biochemicznej;
EP4. - ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biochemii;
EP.5- zna podstawowe uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu
biochemii;
2. Umiejętności
EP.6 - potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w naukach biochemicznych oraz
przeprowadzać obserwacje i analizy jakościowe i ilościowe w laboratorium;
EP.7 - rozumie literaturę z zakresu biochemii w języku polskim;
EP.8 - potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł elektronicznych;
EP9.- potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać
zlecone prace badawcze w zakresie nauk biochemicznych;
EP.10 - potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie;
3. Kompetencje społeczne
EP.11 - jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w
rozwiązywaniu problemów poznawczych i
praktycznych z zakresu biochemii;
EP12. - jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;
EP przypisane do wykładu: 1-5
EP przypisane do laboratorium: 6-12
Kryteria oceniania
Wiedza:
Na ocenę 2 student nie zna i nie rozumie faktów dotyczących funkcjonowania, budowy i właściwości najważniejszych związków
organicznych występujących w komórkach organizmów żywych; nie ma wiedzy za zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędnej dla
zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów; nie ma wiedzy w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii
biochemicznej oraz w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biochemii; nie zna podstawowych
uwarunkowań różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu
biochemii;
Na ocenę 3 student w podstawowym stopniu: zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty dotyczące funkcjonowania, budowy i
właściwości najważniejszych związków organicznych występujących w komórkach organizmów żywych; ma wiedzę z zakresu matematyki,
fizyki i chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów biochemicznych; ma wiedzę w zakresie podstawowych
kategorii pojęciowych i terminologii biochemicznej; ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w
biochemii; zna podstawowe uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu biochemii;
Na ocenę 4 student w stopniu dobrym: zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty dotyczące funkcjonowania, budowy i właściwości
najważniejszych związków organicznych występujących w komórkach organizmów żywych; ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i
chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów biochemicznych; ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii
pojęciowych i terminologii biochemicznej; ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biochemii;
zna podstawowe uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu biochemii;
Na ocenę 5 student bardzo dobrze: zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty dotyczące funkcjonowania, budowy i właściwości
najważniejszych związków organicznych występujących w komórkach organizmów żywych; ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i
chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów biochemicznych; ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii biochemicznej; ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biochemii;
zna podstawowe uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej wykorzystującej wiedzę z zakresu biochemii;
Umiejętności:
Na ocenę 2 student nie potrafi stosować podstawowych technik i narzędzi badawczych wykorzystywanych w naukach biochemicznych
oraz
przeprowadzać obserwacji i analiz jakościowych i ilościowych w laboratorium; nie rozumie literatury z zakresu biochemii w języku polskim;
nie potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł elektronicznych; nie
potrafi potrafi planować i organizować pracy indywidualnej oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać zlecone prace
badawcze w zakresie nauk biochemicznych; nie potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie;
Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym: potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w naukach
biochemicznych oraz przeprowadzać obserwacje i analizy jakościowe i ilościowe w laboratorium; rozumie literaturę z zakresu biochemii w
języku polskim; potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł
elektronicznych; potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać
zlecone prace badawcze w zakresie nauk biochemicznych; potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe
życie;
Na ocenę 4 student w stopniu dobrym: potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w naukach
biochemicznych oraz przeprowadzać obserwacje i analizy jakościowe i ilościowe w laboratorium; rozumie literaturę z zakresu biochemii w
języku polskim; potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł
elektronicznych; potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać
zlecone prace badawcze w zakresie nauk biochemicznych; potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe
życie;
Na ocenę 5 student w stopniu bardzo dobrym: potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w naukach
biochemicznych oraz przeprowadzać obserwacje i analizy jakościowe i ilościowe w laboratorium; rozumie literaturę z zakresu biochemii w
języku polskim; potrafi poprawnie wnioskować na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, w tym literatury, źródeł
elektronicznych; potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie a także wykonywać
zlecone prace badawcze w zakresie nauk biochemicznych; potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe
życie;
Kompetencje społeczne:
Na ocenę 2 student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w
rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biochemii; nie jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, nie
jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;
Na ocenę 3 student w stopniu dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia
wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biochemii; jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje
zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;
Na ocenę 4 student w stopniu dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy
w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biochemii; jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje zawodu, jest
odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;
Na ocenę 5 student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia
wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biochemii; jest gotów do dbałości o dorobek i tradycje
zawodu, jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: