Chemia organiczna WB-BI-23-02ćw
Istotą prowadzonych ćwiczeń jest pogłębienie wiedzy z zakresu chemii organiczne nabytej w trakcie wykładu, w tym rozumienie reaktywności związków organicznych, znajomość nazewnictwa różnych klas związków chemicznych oraz budowy przestrzennej cząsteczek i wynikających z tego różnic w reaktywności. Na zajęciach omawiane są podstawowe zagadnienia związane z alkanami, cykloalkanami, alkenami, alkinami, węglowodorami aromatycznymi oraz chlorowcopochodnymi związków organicznych, wraz typowymi dla tych grup związków właściwościami, mechanizmami reakcji itp.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
EP1. rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki
EP2. ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości
EP3. Opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność,
enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych
Umiejętności
EP 4.Potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze
szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym; posługuje się nomenklaturą związków organicznych, proponuje metody syntezy związków organicznych w zakresie odpowiadającym klasom omówionych związków, przewiduje produkty reakcji na podstawie znajomości omówionych mechanizmów reakcji
Kompetencje
EP 5. Jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych; bierze udział w rozwiązywaniu problemów podczas ćwiczeń
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
Wiedza:
Na ocenę 2 (ndst) student w miernym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych
Na ocenę 3 (dst) student w dostatecznym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych
Na ocenę 4 (db) student w dobrym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych
Na ocenę 5 (bdb) student w bardzo dobrym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych
Umiejętności
Na ocenę 2 (ndst) student w miernym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym
Na ocenę 3 (dst) student w dostatecznym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym
Na ocenę 4 (db) student w dobrym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym
NA ocenę 5 (dbd) student w bardzo dobrym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym
Kompetencje
Na ocenę 2 (ndst) student w miernym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych
Na ocenę 3 (dst) student w dostatecznym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych
Na ocenę 4 (db) student w dobrym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych
Na ocenę 5 (bdb) student w bardzo dobrym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: