Technologia informacyjna WB-BI-11-18
Oprócz kształcenia postaw informatycznych jako użytkownika program skupia się na rozwijaniu umiejętności bycia twórcą różnorodnych typów dokumentów i możliwych formatów. Pracę wieńczy utworzenie strony internetowej z możliwościami blogowania wraz ze wszystkimi wytworami, produktami i rezultatami pracy powstałymi podczas kursu.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:
efekt przedmiotowy 1 - student zna podstawowe techniki i narzędzia badawcze stosowane w biologii oraz w zakresie informatyki i statystyki na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych
efekt przedmiotowy 2 - student zna związki między osiągnięciami biologii a możliwościami ich wykorzystania w życiu społeczno-gospodarczym z uwzględnieniem zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:
efekt przedmiotowy 3 - student potrafi stosować podstawowe techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk i analizy danych
efekt przedmiotowy 4 - student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu biologii
efekt przedmiotowy 5 - student potrafi komunikować się z otoczeniem
Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:
efekt przedmiotowy 6 - student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii
Uzasadnienie:
Przyznane punkty ECTS są wynikiem zawarcia podstaw i głównych nurtów tej dziedziny nauki w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji. Studenci wykazują się umiejętnością pracy w różnych formach, uwzględniają czas pracy poświęcony przez studenta na poszczególne zadania
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (Efekty kształcenia 1):
- na ocenę 5 (bdb.) student posiada wysoce uporządkowaną wiedzę na temat podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biologii w zakresie informatyki, statystyki oraz programów do edycji map typu GIS, na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych.
- na ocenę 4 (db.) student posiada odpowiednio uporządkowaną wiedzę na temat podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biologii w zakresie informatyki i statystyki na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych.
- na ocenę 3 (dst.) student posiada wystarczająco uporządkowaną wiedzę na temat podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biologii w zakresie informatyki i statystyki na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych.
- na ocenę 2 (ndst.) student nie posiada uporządkowanej wiedzy na temat podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biologii w zakresie informatyki i statystyki na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych.
Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (Efekty kształcenia 2-3):
- na ocenę 5 (bdb.) student na bardzo dobrym poziomie potrafi samodzielnie stosować podstawowe techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk, analizy danych i ich prezentacji; student potrafi na bardzo dobrym poziomie udokumentować opracowanie problemów z zakresu biologii z wykorzystaniem technik TIK.
- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi samodzielnie stosować podstawowe techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk, analizy danych i ich prezentacji; student potrafi na dobrym poziomie udokumentować opracowanie problemów z zakresu biologii z wykorzystaniem technik TIK.
- na ocenę 3 (dst.) student na wystarczającym potrafi samodzielnie stosować podstawowe techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk, analizy danych i ich prezentacji; student potrafi na wystarczającym poziomie udokumentować opracowanie problemów z zakresu biologii z wykorzystaniem technik TIK.
- na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi samodzielnie stosować podstawowe technik informatycznych i statystycznych do opisu zjawisk, analizy danych i ich prezentacji; student nie potrafi udokumentować i opracowywać problemów z zakresu biologii z wykorzystaniem technik TIK.
Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych (Efekty kształcenia 4)
- na ocenę 5 (bdb.) student bardzo odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i
inicjuje działania na rzecz interesu publicznego m.in. popularyzującego odkrycia naukowe, rozwiązania dla aktualnych problemów środowiskowych, dotyczących zdrowia czy ekologicznych, również w sposób przedsiębiorczy.
- na ocenę 4 (db.) student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i
inicjuje działania na rzecz interesu publicznego m.in. popularyzującego odkrycia naukowe, rozwiązania dla aktualnych problemów środowiskowych, dotyczących zdrowia czy ekologicznych, również w sposób przedsiębiorczy.
- na ocenę 3 (dst.) student wystarczająco przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i
inicjuje działania na rzecz interesu publicznego m.in. popularyzującego odkrycia naukowe, rozwiązania dla aktualnych problemów środowiskowych, dotyczących zdrowia czy ekologicznych, również w sposób przedsiębiorczy.
- na ocenę 2 (ndst.) student nie przygotowuje się do swojej pracy, nie projektuje i
nie inicjuje działania na rzecz interesu publicznego m.in. popularyzującego odkrycia naukowe, rozwiązania dla aktualnych problemów środowiskowych, dotyczących zdrowia czy ekologicznych, również nie podejmuje działań o charakterze przedsiębiorczym.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: