Botanika ogólna WB-BI-11-04lab
Na ćwiczeniach student poznaje budowę roślin na różnym poziomie organizacji poprzez wykonywanie preparatów, obserwacje mikroskopowe, opisywanie struktur. Ponadto przybliżone zostaną zagadnienia związane z rozmnażaniem płciowym i bezpłciowym roślin zarodnikowych i nasiennych, w tym również ich cykle rozwojowe.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2024/25_Z: Punkty ECTS - 2
Udział w laboratoriach - 30 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń - 10 godzin
Przygotowanie do testów - 15 godzin
Konsultacje - 5 godzin
Liczba ECTS: 60 godzin/30 = 2 | W cyklu 2023/24_Z: Punkty ECTS - 2
Udział w laboratoriach - 30 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń - 10 godzin
Przygotowanie do testów - 15 godzin
Konsultacje - 5 godzin
Liczba ECTS: 60 godzin/30 = 2 | W cyklu 2022/23_Z: Punkty ECTS - 2
Udział w laboratoriach - 30 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń - 10 godzin
Przygotowanie do testów - 15 godzin
Konsultacje - 5 godzin
Liczba ECTS: 60 godzin/30 = 2 | W cyklu 2021/22_Z: ECTS laboratorium: 2
(1 ECTS = 30 godzin)
udział w zajęciach: 30 godzin
przygotowanie do ćwiczeń: 10 godzin
przygotowanie do testów: 15 godzin
konsultacje: 5 godzin
suma: 60 godzin |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe z zakresu wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie specyfikę budowy komórki roślinnej, zna tkanki roślinne oraz morfologię i anatomię organów roślinnych; zna i rozumie powiązania między budową a funkcją w organizmach roślinnych; zna i rozumie przystosowania morfologiczne i anatomiczne roślin do życia w określonych warunkach środowiskowych.
Efekt przedmiotowy 2. Student zna i rozumie terminologię biologiczną z zakresu botaniki ogólnej oraz zna metody badawcze stosowane w botanice.
Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3. Student potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, a także wykonać zlecone zadania badawcze. Potrafi przygotować preparaty z materiału roślinnego oraz wykorzystując odpowiednie narzędzia potrafi zidentyfikować materiał roślinny na różnym poziomie organizacji.
Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 4. Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z botaniki ogólnej.
Przedmiotowe efekty przedmiotowe przypisane do wykładów (1-2).
Przedmiotowe efekty przedmiotowe przypisane do laboratoriów (3-4).
Kryteria oceniania
Umiejętności:
Na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi planować i organizować pracy indywidualnej oraz współdziałać i pracować w grupie, a także nie potrafi wykonać zleconego zadania badawczego. Nie potrafi przygotować preparatu z materiału roślinnego oraz nie potrafi wykorzystać odpowiednich narzędzi do identyfikacji materiału roślinnego na różnym poziomie jego organizacji.
Na ocenę 3 (dst.): student w stopniu podstawowym potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać i pracować w grupie, a także w podstawowym zakresie wykonać zlecone zadania badawcze. W stopniu podstawowym potrafi przygotować preparaty z materiału roślinnego oraz wykorzystując odpowiednie narzędzia z trudem potrafi zidentyfikować materiał roślinny na różnym poziomie organizacji.
Na ocenę 4 (db.): student dobrze planuje i organizuje pracę indywidualną oraz współdziała i pracuje w grupie, a także dobrze wykonuje zlecone zadania badawcze. Dobrze radzi sobie z przygotowaniem preparatów z materiału roślinnego oraz dobrze identyfikuje materiał roślinny na różnym poziomie organizacji.
Na ocenę 5 (bdb.): student bardzo dobrze planuje i organizuje pracę indywidualną oraz współdziała i pracuje w grupie, a także bardzo dobrze wykonuje zlecone zadania badawcze. Z łatwością potrafi przygotować preparaty z materiału roślinnego oraz wykorzystując odpowiednie narzędzia bez trudu identyfikuje materiał roślinny na różnym poziomie organizacji.
Kompetencje społeczne:
Na ocenę 2 (ndst.): student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, nie dostrzega znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z botaniki ogólnej.
Na ocenę 3 (dst.): student w stopniu podstawowym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, w stopniu podstawowym dostrzega znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z botaniki ogólnej.
Na ocenę 4 (db.): student w dobrym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, w dobrym stopniu dostrzega znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z botaniki ogólnej.
Na ocenę 5 (bdb.): student w bardzo dobrym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, w bardzo dobrym stopniu dostrzega znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z botaniki ogólnej.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: