Zoologia ogólna WB-BI-11-03lab
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat morfologii, anatomii i wybranych aspektów fizjologii poszczególnych grup zwierząt, a także z podstawowymi technikami i metodami badawczymi stosowanymi w zoologii. Celem ćwiczeń jest nabycie przez studenta umiejętności praktycznych w stosowaniu poznanych technik i metod badawczych, a także umiejętności wyszukiwania i selekcji źródeł informacji z zakresu zoologii, krytycznej oceny informacji zawartych w tych źródłach oraz krótkiego zaprezentowania zdobytej wiedzy
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Wykłady
W obszarze wiedzy:
Efekt przedmiotowy 1 - absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i złożone uwarunkowania w zoologii, rozumie podstawowe zjawiska i procesy biologiczne
Efekt przedmiotowy 2 - absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu w podstawowe kategorie pojęciowe i terminologię biologiczną oraz ma znajomość rozwoju zoologii i stosowanych w niej metod badawczych
Ćwiczenia:
W obszarze umiejętności:
Efekt przedmiotowy 3 - absolwent potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii, przeprowadzać obserwacje oraz wykonać w terenie lub laboratorium pomiary zoologiczne
Efekt przedmiotowy 4 - absolwent potrafi właściwie dobrać źródła z zakresu zoologii i informacje z nich pochodzące, rozumie literaturę z zakresu zoologii w języku polskim; czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim; potrafi krótko zaprezentować zdobytą wiedzę
W obszarze kompetencji społecznych:
Efekt przedmiotowy 5 - absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zoologii
Kryteria oceniania
W obszarze wiedzy:
ocena 2 (ndst): student nie zna podstawowej terminologii z zakresu zoologii, nie rozumie procesów biologicznych
ocena 3 (dst): student zna w ograniczonym stopniu terminologię z zakresu zoologii, posiada ograniczoną wiedzę na temat procesów biologicznych
ocena 4 (db): student zna terminologię z zakresu zoologii, posiada ogólną wiedzę o ewolucji zwierząt, ich anatomii i fizjologii. Student jest świadomy aktualnych kierunków rozwoju zoologii
ocena 5 (bdb): student ma pełną wiedzę o terminologii i zakresie zainteresowań zoologii, umie analizować związki pomiędzy anatomią i fizjologią, potrafi ocenić przydatność odkryć naukowych dla rozwoju zoologii
W obszarze umiejętności
ocena 2 (ndst): student nie potrafi stosować podstawowych technik i narzędzi badawczych zoologii, przeprowadzać obserwacji lub wykonywać prostych pomiarów zoologicznych w laboratorium; nie potrafi korzystać z źródeł informacji z zakresu zoologii, nie potrafi korzystać z tekstów naukowych
ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii, przeprowadzać obserwacje lub wykonywać proste pomiary zoologiczne w laboratorium; w ograniczonym stopniu korzysta z literatury, przygotowuje prezentacje z wykorzystaniem ograniczonych źródeł informacji
ocena 4 (db): student w przeciętnym stopniu potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii, przeprowadzać obserwacje lub wykonać proste pomiary zoologiczne w laboratorium; poprawnie korzysta z podstawowej literatury, przygotowuje prezentacje z wykorzystaniem wielu źródeł informacji, poprawnie selekcjonuje informacje
ocena 5 (bdb): student swobodnie stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii, przeprowadza obserwacje lub wykonuje proste pomiary zoologiczne w laboratorium; swobodnie korzysta z podstawowej literatury, w tym w j. angielskim, dokonuje analizy i syntezy informacji, krytycznie selekcjonuje źródła informacji przy przygotowywaniu prezentacji; w samodzielnej nauce wykracza poza zakres materiału obowiązującego na ćwiczeniach
W obszarze kompetencji społecznych:
ocena 2 (ndst): student nie wykazuje zaangażowania w przebieg zajęć
ocena 3 (dst): student jedynie w ograniczonym stopniu pogłębia i aktualizuje wiedzę przedmiotową; okazjonalnie bierze udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi i konstruktywne uwagi krytyczne
ocena 4 (db): student wykazuje czynne zainteresowanie przedmiotem, stawia pytania, poszukuje na nie odpowiedzi; często bierze aktywny udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi i konstruktywne uwagi krytyczne
ocena 5 (bdb): student wykazuje czynne zainteresowanie przedmiotem, bardzo często bierze aktywny udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi i konstruktywne uwagi krytyczne; regularnie sięga do czasopism i książek popularnonaukowych, a także do fachowych źródeł internetowych prezentujących najnowsze osiągnięcia w dziedzinie wiedzy
Praktyki zawodowe
Nie przewiduje się praktyk w ramach tego przedmiotu.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Na wstępie wymagana jest wiedza z biologii na poziomie licealnym |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: