Matematyka WB-BI-11-02ćw
Powtórzenie najważniejszych zagadnień z matematyki z zakresu materiału szkoły średniej (np. tematy związane z funkcją liniową i kwadratową, wielomianami, trygonometrią, ciągami)
Podstawy analizy matematycznej i algebry: podstawy rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej, rachunku macierzowego, rozwiązywania układów równań liniowych, podstawowa znajomość liczb zespolonych.
1. Elementy logiki i algebry zbiorów.
2. Podstawowe własności funkcji. Funkcja liniowa. Funkcja kwadratowa. Wielomiany. Funkcja wymierna.
3. .Funkcje trygonometryczne. Funkcja wykładnicza. Funkcja logarytmiczna.
4. Ciągi liczbowe. Szeregi.
5. Funkcje, granica w punkcie, ciągłość.
6. Asymptoty.
7. Pochodna funkcji.
8. Badanie przebiegu zmienności funkcji.
9. Całka nieoznaczona.
10. Całkowanie przez części i przez podstawienie.
11. Całka Riemana.
12. Liczby zespolone.
13. Wzór Moivre’a i jego zastosowania.
14. Macierze.
15. Układy równań liniowych.
W cyklu 2022/23_Z:
1. Elementy logiki i algebry zbiorów. |
W cyklu 2023/24_Z:
1. Elementy logiki i algebry zbiorów. |
W cyklu 2024/25_Z:
1. Elementy logiki i algebry zbiorów. |
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
BI1_U03. student rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.
BI1_K02. Student zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a
Kryteria oceniania
Student powinien wykonywać prace domowe.
Krótkie cotygodniowe kolokwia:
dst od 50% punktów
dst+ od 60% punktów
db od 70% punktów
db+ od 80% punktów
bdb od 90% punktów
Literatura
1.M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”
2. M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Przykłady i zadania)”
3. W. Krysicki, L.Włodarski „Analiza matematyczna w zadaniach tom I”
4. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”
5. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Przykłady i zadania)”
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura podstawowa Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
brak |
W cyklu 2022/23_Z:
brak |
W cyklu 2023/24_Z:
brak |
W cyklu 2024/25_Z:
brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: