Matematyka WB-BI-11-02
Powtórzenie najważniejszych zagadnień z matematyki z zakresu materiału szkoły średniej (np. tematy związane z funkcją liniową i kwadratową, wielomianami, trygonometrią, ciągami)
Podstawy analizy matematycznej i algebry: podstawy rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej, rachunku macierzowego, rozwiązywania układów równań liniowych, podstawowa znajomość liczb zespolonych.
W cyklu 2021/22_Z:
1. Elementy logiki i algebry zbiorów. |
W cyklu 2022/23_Z:
1. Elementy logiki i algebry zbiorów. |
W cyklu 2023/24_Z:
1. Elementy logiki i algebry zbiorów. |
W cyklu 2024/25_Z:
1. Elementy logiki i algebry zbiorów. |
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2024/25_Z: Opis ECTS:
Wykłady:
- udział w wykładach - 30h
- przygotowanie do egzaminu - 25h
- konsultacje z prowadzącym - 5h
Ćwiczenia:
- udział w ćwiczeniach - 30h
- przygotowanie prac domowych - 15h
- przygotowanie do kolokwiów - 15h
Razem 120h/30=4 ECTS (w tym wykład 2 i ćwiczenia 2)
| W cyklu 2023/24_Z: Opis ECTS:
Wykłady:
- udział w wykładach - 30h
- przygotowanie do egzaminu - 25h
- konsultacje z prowadzącym - 5h
Ćwiczenia:
- udział w ćwiczeniach - 30h
- przygotowanie prac domowych - 15h
- przygotowanie do kolokwiów - 15h
Razem 120h/30=4 ECTS (w tym wykład 2 i ćwiczenia 2)
| W cyklu 2022/23_Z: Opis ECTS:
Wykłady:
- udział w wykładach - 30h
- przygotowanie do egzaminu - 25h
- konsultacje z prowadzącym - 5h
Ćwiczenia:
- udział w ćwiczeniach - 30h
- przygotowanie prac domowych - 15h
- przygotowanie do kolokwiów - 15h
Razem 120h/30=4 ECTS (w tym wykład 2 i ćwiczenia 2)
| W cyklu 2021/22_Z: Opis ECTS:
Wykłady:
- udział w wykładach - 30h
- przygotowanie do egzaminu - 25h
- konsultacje z prowadzącym - 5h
Ćwiczenia:
- udział w ćwiczeniach - 30h
- przygotowanie prac domowych - 15h
- przygotowanie do kolokwiów - 15h
Razem 120h/30=4 ECTS (w tym wykład 2 i ćwiczenia 2) |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
BI1_W02. student rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.
BI1_W03. Student zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a.
Kryteria oceniania
ndst poniżej 50% punktów weryfikacja wskazuje, że absolwent nie posiada podstawowej wiedzy z matematyki
dst od 50% punktów - weryfikacja wskazuje, że absolwent posiada zaledwie podstawową wiedzę matematyczną.
dst+ od 60% punktów weryfikacja wskazuje, że absolwent posiada podstawową wiedzę z analizy matematycznej i algebry.
db od 70% punktów - weryfikacja wskazuje, że absolwent zna dobrze zagadnienia związane z pochodnymi, całkami i równaniami liniowym, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
db+ od 80% punktów - weryfikacja wskazuje, że absolwent zna dobrze zagadnienia związane z pochodnymi, całkami i równaniami liniowym, potrafi je wykorzystać m.in. do badania przebiegu zmienności funkcji czy do liczenia pola powierzchni, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.
bdb od 90% punktów - weryfikacja wskazuje, że absolwent opanował bardzo dobrze zagadnienia związane z pochodnymi, całkami i równaniami liniowym, liczbami zespolonymi, zna ich zastosowanie.
Literatura
1.M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”
2. M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Przykłady i zadania)”
3. W. Krysicki, L.Włodarski „Analiza matematyczna w zadaniach tom I”
4. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”
5. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Przykłady i zadania)”
Literatura uzupełniająca
6. W. Kordecki „Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna (Definicje, twierdzenia, wzory)”
7. H. Jasiulewicz, W. Kordecki „Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna
(Przykłady i zadania)”
W cyklu 2021/22_Z:
1.M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)” |
W cyklu 2022/23_Z:
1.M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)” |
W cyklu 2023/24_Z:
1.M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)” |
W cyklu 2024/25_Z:
1.M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)” |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
brak |
W cyklu 2022/23_Z:
brak |
W cyklu 2023/24_Z:
brak |
W cyklu 2024/25_Z:
brak |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: