Wprowadzenie do R SzD-PS-WR
R jest językiem programowania oraz dużym, stale rozwijanym projektem, który pozwala użytkownikom z całego świata na przeprowadzanie zarówno prostych, jak i skomplikowanych analiz statystycznych za pomocą darmowego oprogramowania. Obecnie R jest jednym z najczęściej wykorzystywanych w psychologii programów statystycznych. Jest szczególnie przydatny dla osób prowadzących działalność naukową, nie tylko dlatego, że oferuje bardzo obszerny zakres analiz, ale też ze względu na ich transparentność, która jest obecnie bardzo istotna w świecie naukowym.
W programie statystycznym R przeprowadza się analizy statystyczne za pomocą funkcji napisanych w języku programowania R.
Celem zajęć jest oswojenie Państwa z programem R, który wymaga posługiwania się językiem programowania. Zajęcia są zaplanowane jako „gentle introduction” – nie wymagają żadnego doświadczenia z R czy jakimkolwiek innym językiem programowania. Mają pomóc Państwu zaprzyjaźnić się z taką formą przeprowadzania analiz, przygotować do samodzielnego rozszerzania swojego analitycznego repertuaru i uczulić na czyhające zagrożenia. Mile widziane podstawy statystyki (rozumienie analiz z podstawy programowej, nie umiejętność ich wyklikania w SPSS).
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
- student zna podstawy składni języka programowania R
- student zna podstawowe komendy w R
- student potrafi importować bazy badanych i przeprowadzać analizy statystyczne w R i R-Studio
- student potrafi rozwiązywać problemy pojawiające się
Opis nakładu pracy:
- uczestnictwo w zajęciach: 15h
- przygotowanie do zajęć: 7h
- ćwiczenia/prace domowe: 15h
- praca zaliczeniowa: 20h
Kryteria oceniania
Aktywność w czasie zajęć, praca zaliczeniowa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: