Mieszane Strategie badawcze w badaniach społecznych SzD-PS-MSBSPOŁ
Badania jakościowe – szczególnie w połączeniu z badaniami ilościowymi w ramach tak zwanego podejście mieszanego – są coraz częściej wykorzystywane w badaniach społecznych. W ramach proponowanych zajęć Doktoranci/Doktorantki zapoznają się ze specyfiką badań jakościowych, ich możliwościami i ograniczeniami. Dowiedzą się, dla jakich pytań badawczych odpowiednie są to badania. W trakcie zajęć szczególny nacisk położony zostanie na korzyści płynące ze stosowania różnych modeli badań mieszanych oraz na trudności i ograniczenia związane ze stosowaniem podejścia mieszanego.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (3rd ed.). Los Angeles: SAGE Publications.
Numer specjalny Roczników Psychologicznych, 2010, 13 (1): https://www.kul.pl/volume-13-issue-1-2010,art_40544.html
Dodatkowa lektura - przykładowe artykuły bazujące na podejściu mieszanym - zostanie podana w trakcie zajęć.
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
Zajęcia odbywają się stacjonarnie w sali WOY/1453 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: