Projekty badawcze - finansowanie i zarządzanie SzD-PB
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Student musi oddać projekt zaliczeniowy (zostaną ocenione: pomysł, opisanie części teoretycznej, kosztorys, harmonogram, źródło finansowania). Student może mieć 3 nieobecność nieusprawiedliwione.
Na ocenę 2 (ndst): student nie rozumie zaawansowanych zjawisk i procesów, które są podstawą planowania projektu naukowego; nie definiuje problemów ekonomicznych, prawnych i etycznych związanych z projektowaniem badań naukowych; nie zna zasad zna tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; nie potrafi napisać projektu badawczego w języku polskim; nie potrafi wyszukać i wykorzystać literatury w języku angielskim jako podstawy do napisania projektu badawczego; nie planuje i nie realizuje własnego uczenia się oraz nie potrafi przekazać tej umiejętności innym; nie potrafi określić priorytetów poszczególnym zadaniom.
Na ocenę 3 (dst.): student na podstawowym poziomie rozumie zaawansowane zjawiska i procesy, które są podstawą planowania projektu naukowego; na podstawowym poziomie definiuje problemy ekonomiczne, prawne i etyczne
związane z naukami i projektowaniem badań naukowych; na podstawowym poziomie zna zasady tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; potrafi napisać projekt badawczy w języku polskim na podstawowym poziomie; na podstawowym poziomie potrafi wyszukać i wykorzystać literaturę w języku angielskim jako podstawę do napisania projektu badawczego; na podstawowym poziomie planuje i realizuje własne uczenie się oraz potrafi przekazać tej umiejętności innym; na podstawowym poziomie potrafi określić priorytety poszczególnych zadań.
Na ocenę 4 (db): student na dobrym poziomie rozumie zaawansowane zjawiska i procesy, które są podstawą planowania projektu naukowego; na dobrym poziomie definiuje problemy ekonomiczne, prawne i etyczne związane z naukami i projektowaniem badań naukowych; na dobrym poziomie zna zasady tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; potrafi napisać projekt badawczy w języku polskim na dobrym poziomie; na dobrym
poziomie potrafi wyszukać i wykorzystać literaturę w języku angielskim jako podstawę do napisania projektu badawczego; na dobrym poziomie planuje i realizuje własne uczenie się oraz potrafi przekazać tej umiejętności innym; na dobrym poziomie potrafi określić priorytety poszczególnych zadań.
Na ocenę 5 (bdb): student na bardzo dobrym poziomie rozumie zaawansowane zjawiska i procesy, które są podstawą planowania projektu naukowego; na bardzo dobrym poziomie definiuje problemy ekonomiczne, prawne i etyczne związane z naukami i projektowaniem badań naukowych; na bardzo dobrym poziomie zna zasady tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; potrafi napisać projekt badawczy w języku polskim na bardzo dobrym poziomie; na bardzo dobrym poziomie potrafi wyszukać i wykorzystać literaturę w języku angielskim jako podstawę do napisania projektu badawczego; na bardzo dobrym poziomie planuje i realizuje własne uczenie się oraz potrafi przekazać tej umiejętności innym; na bardzo dobrym poziomie potrafi określić priorytety poszczególnych zadań.
Zasady zaliczenia zajęć:
1. Praca końcowa
2. Prace domowe
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Bajor P., Fichna J., Grabowski M., Lis B., Matuszewski M., Oprocha P., Jak napisać wniosek o finansowanie badań
naukowych? Poradnik Rady Młodych Naukowców, Warszawa, 2013.
2. Janus T., Analiza treści recenzji wniosków składanych do Narodowego Centrum Nauki, Warszawa, 2014. (https://jednostki.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/2022/10/analiza_recenzji_NCN.pdf)
3. Janus T., Wnioski grantowe bez tajemnic, Warszawa, 2016 (http://bbn.uksw.edu.pl/sites/default/files/
wnioski_grantowe_bez_tajemnic.pdf)
4. Janus T., Jak zdobyć granty na badania naukowe, Warszawa, 2018 (https://bbn.uksw.edu.pl/sites/default/files/
jak_zdobyc_granty_na_badania_naukowe.pdf)
5. Kocińska E., Szuber K., Jak zwiększyć skuteczność aplikowania o środki?, Poznań, 2014.
6. Friedland A.J., Folt C.L., Writing Successful Science Proposals, New Haven & London, 2009.
Literatura uzupełniająca:
1. Barker L., Rattihalli R.R., Field D., How to write a good research grant proposal, [w:] Paediatrics and Child Health, 2015,
http://dx.doi.org/10.1016/j.paed.2015.09.004
2. Blanco M.A., Lee. M.Y., Twelve tips for writing educational research grant proposals, [w:] Medical Teacher, 2012; 34: 450–
453.
3. Cambronero J. G., Allen. L-A.H. Cathcart M.K., Justement L.B., Kovacs E. J., Writing a first grant proposal, [w:] Nature
Immunology, Volume 13, Number 2, February 2012, 105-108.
4. Flavin R., Tips for Writing a Winning Grant Proposal, [w:] Techdirections ,August 2014, 18-19.
5. Gatrell J.D., Bierlu G.D., Jensen R.R., Research Design and Proposal Writing in Spatial Science, London & New York,
2012.
6. Hamper R.J., Baugh L.S., Handbook for Writing Proposals, New York, 2011.
7. Kraicer J., The Art Of Grantsmanship, Strasbourg, 1997.
8. Litynski D., Pimmel R., Proposal Writing Strategies, prezentacja z Annual ASEE Conference, 24 June 2007.
9. Margolin J.B., The Individual's Guide To Grants, New York & London, 1983.
10. Oruc Y., Handbook of Scientific Proposal Writing, London & New York, 2012.
11. Paiva R.P., How to Write Good Scientific Project Proposals: A Comprehensive Guide, prezentacja ze stycznia 2013.
12. Pequegnat W., Stover E., Boyce C.A., How To Write A Successful Research Grant Application. A Guide For Social And
Behavioral Scientists, New York, 2011.
13. Porte M., Writing Effective Research Proposals, [w:] Journal of Bussiness Communication, 1967, s. 13-20.
14. Przeworski A., Salomon F, On The Art Of Writing Proposals. Some Candid Suggestions for Applicants to Social Science
Research Council Competitions, New York.
15. Rezaeian M., How to construct a successful grant proposal, [w:] Middle East Journal Of Family Medicine, Volume13,
Issue 1, January 2015, s. 31-32.
16. Sine nomine, Competitive Proposal Writing, prezentacja z 2011 BRIGE Grantees’ Conference, August 9, 2011.
17. Stanley D., Writing from the Winner's Circle: A Guide to Preparing Competitive Grant Proposals, Nebraska, 1998.
18. Walsh B. A., Bonner D., Springer V., Lalasz C. B., Ives B., Grant-Writing Courses in the United States: A Descriptive
Review of Syllabi and Factors That Influence Instructor Choice of Course Texts, [w:] College Teaching, 61: 74–81, 2013.
19. Wetmore P.H., East A.D, Writing A Successful GSA Grant Proposal, [w:] GSA Today, December 2015, s. 16.
20. White V., Grant Proposals That Succeeded, New York, 1983.
21. White V., Grants. How to Find Out About Them and What To Do Next, New York, 1975.
22. Yang O. Otto, Guide to Effective Grant Writing, Los Angeles, 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: