Wprowadzenie do estetyki SzD-FI-EST
Zajęcia mają na celu zaznajomienia doktorantów z podstawowymi pojęciami i kierunkami estetyk, zwłaszcza estetyki współczesnej. Zajęcia obejmują zakresowo zarówno zagadnienia ogólne takie jak definicja pojęcia "estetyka", współczesny spór o definicję sztuki, wartość sztuki, kategorię piękna, jak i bardziej szczegółowe (sztuka a ekspresja, sztuka a etyka, tragedia, humor, itd.)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryterium oceniania jest test typu "prawda-fałsz" na podstawie wskazanej literatury.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
B. Dziemidok, Główne kontrowersje sztuki współczesnej,
The Routledge Companion to Aesthetics, ed. B. Gaut, D. McIver Lopes
Estetyka w świecie, red. M. Gołaszewska, t. I, Kraków 1984.
Estetyki filozoficzne XX wieku, red. K. Wilkoszewska, Kraków 2000.
Gołaszewska M., Estetyka współczesności, Kraków 2001.
Gołaszewska M., Zarys estetyki. Problematyka, metody, teorie, Warszawa 1986.
Morawski St., Na zakręcie. Od sztuki do po-sztuki, Kraków 1985.
Tatarkiewicz Wł., Dzieje sześciu pojęć. Problematyka, metody, teorie, Warszawa 1988.
Wilkoszewska K., Czym jest postmodernizm?, Kraków 1997.
Czartoryska U., Od pop-artu do sztuki konceptualnej, Warszawa 1973.
Gadamer H.G., Aktualność piękna, Sztuka jako gra, symbol i piękno, tłum. K. Krzemieniowa, Warszawa 1993.
Morawski St., Główne nurty estetyki XX wieku, Warszawa 1992.
Stróżewski, Wokół piękna. Szkice z estetyki, Kraków 2002.
Wilkoszewska K., Wariacje na postmodernizm, Kraków 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: