Człowiek w świecie mediów SzD-ŚM
Przedmiot będzie dotyczył takich zagadnień: Media a proces komunikacji, podstawowe funkcje mediów. Media tradycyjne - książka, prasa. Radio. Media tradycyjne - kino, telewizja, wideo, dvd. Propaganda i manipulacja medialna, idol, celebryta, autorytet. Piosenka jako fenomen medialny. Nauczanie Kościoła o mediach.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK 1 - zna definicje mediów i kultury
EK 2 - rozpoznaje rozmaite rodzaje mediów
EK 3 - potrafi ocenić różne formy komunikacji medialnej
EK 4 - rozpoznaje istotę komunikatów perswazyjnych
EK 5 - prawidłowo określa podstawowe funkcje mediów
ECTS:
Kryteria oceniania
Metoda oceniania: praca pisemna.
EK 1 - zna definicje mediów i kultury
na ocenę 2 - nie umie sformułować definicji kultury i mediów
na ocenę 3 - umie pobieżnie sformułować definicje kultury i mediów
na ocenę 4 - umie dobrze opisywać definicje kultury i mediów
na ocenę 5 - umie bardzo dobrze opisywać definicje kultury i mediów.
EK 2 - rozpoznaje rozmaite rodzaje mediów
na ocenę 2 - nie rozpoznaje rozmaitych rodzajów mediów
na ocenę 3 - rozpoznaje niektóre rodzaje mediów
na ocenę 4 - rozpoznaje wszystkie rodzaje mediów
na ocenę 5 - rozpoznaje i dogłębnie charakteryzuje rozmaite rodzaje mediów
EK 3 - potrafi ocenić różne formy komunikacji medialnej
na ocenę 2 - nie rozróżnia form komunikacji medialnej
2
na ocenę 3 - rozpoznaje niektóre formy komunikacji medialnej
na ocenę 4 - umiejętnie rozpoznaje rozmaite formy komunikacji medialnej
na ocenę 5 - potrafi dostrzec zależności miedzy rozmaitymi formami komunikacji
medialnej
EK 4 - rozpoznaje istotę komunikatów perswazyjnych
na ocenę 2 - nie rozpoznaje komunikatów perswazyjnych
na ocenę 3 - rozpoznaje niektóre komunikaty perswazyjne
na ocenę 4 - rozpoznaje dużo komunikatów perswazyjnych
na ocenę 5 - rozpoznaje bardzo dużo komunikatów perswazyjnych
EK 5 - prawidłowo określa podstawowe dziedziny związane z wpływem mass mediów.
na ocenę 2 - nie rozpoznaje wpływu mediów na społeczeństwo
na ocenę 3 - rozpoznaje niektóre dziedziny wpływu mediów na społeczeństwo
na ocenę 4 - rozpoznaje wiele dziedzin wpływu mediów na społeczeństwo
na ocenę 5 - rozpoznaje globalny wpływ mediów na społeczeństwo
Praktyki zawodowe
-
Literatura
M. McLuhan, Zrozumieć media, Warszawa, 2004.
G. Łecicki, Media audiowizualne w nauczaniu Jana Pawła II, Warszawa 2013.
Z. Bajka, Historia mediów, Kraków 2008.
Człowiek w medialnym labiryncie, red. K. Guzek, M. Laskowska, Warszawa 2011.
A. Regiewicz, Kino a kultura w świetle antropologii współczesnej, Lublin 2011.
J. van Dijk, Społeczne aspekty nowych mediów, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: