Historia etyki SP-KSP-E-HE
Zajęcia mają na celu zapoznanie słuchaczy z koncepcjami, które wywarły największy wpływ na rozwój myśli etycznej. Podczas wykładu omówione zostaną najważniejsze idee etyczne rozwinięte w ramach teorii powszechnie uznanych za klasyczne. Natomiast ćwiczenia mają na celu nabycie umiejętności rozumienia i interpretacji źródłowych tekstów z zakresu etyki.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- zna i wyjaśnia powiązania, zależności wielkich systemów etycznych
- przedstawia pogłębione rozumienie cnót, szczęścia sumienia w wielkich systemach
- wskazuje uwarunkowania kulturowe i społeczne poglądów etycznych
- wskazuje zależności i związki myśli współczesnej z dziedzictwem myśli etycznej
Umiejętności:
- potrafi wskazać inspirującą rolę tradycji etycznej dla rozwiązywania współczesnych problemów
Kompetencje społeczne:
- przyjmuje postawę wnikliwej i krytycznej oceny prezentowanych stanowisk i poglądów
Punkty ECTS:
Udział w wykładzie - 12 godzin
Udział w ćwiczeniach - 8 godzin
Lektura tekstów - 30 godzin
Przygotowanie do zaliczenia wykładu - 20 godzin
Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń - 20 godzin
90 : 3 = 3 pkt. ECTS
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: