Warsztaty Wystąpień Publicznych i Autoprezentacji CSDZ-WWPA
CEL
Celem zajęć jest poznanie złożoności języka i rozwój umiejętności autoprezentacji, metod przygotowania
i realizowania wystąpień publicznych, wykorzystanie związanej z tematem wiedzy o komunikacji interpersonalnej oraz sposobach radzenia sobie z tremą oraz dokonanie autoanalizy wystąpienia.
OPIS
Wystąpienia publiczne coraz częściej wykorzystywane są podczas zdobywania wiedzy akademickiej
w postaci referatów, prezentacji, samodzielnie przygotowanych tematów. Jednocześnie rzeczywistość rynku pracy pokazuje jak ogromny wpływ umiejętności wystąpień publicznych i autoprezentacji mają na pozyskanie pracy, np. już podczas rekrutacji metodą Assessment Center. Rzeczywistość współczesnej orientacji biznesowej pokazuje coraz większą potrzebę efektywnej prezentacji oferty własnej osoby, własnych umiejętności na ścieżce zawodowej. Podczas warsztatów przewidziane są wystąpienia publiczne i trening autoprezentacji.
Warsztaty trwają 60 godzin i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS.
KORZYŚCI:
rozpoznanie własnych predyspozycji do wystąpień publicznych,
poznanie kanałów komunikacji i odkrycie własnego preferencyjnego kanału porozumiewania się ze światem zewnętrznym,
werbalizowanie myśli,
dopasowanie języka prezentacji do percepcji słuchaczy,
trening przestrzeni scenicznej,
trening ekspresji,
mowa ciała prezentera i gesty, na które warto uważać,
przygotowanie pomocy multimedialnych,
pozyskiwanie informacji zwrotnej od publiczności,
trenowanie wystąpienia publicznego przed kamerą.
KONTAKT
a.krajewska@uksw.edu.pl
Poziom przedmiotu
Efekty kształcenia
Warsztaty Wystąpień Publicznych i Autoprezentacji należą do obszarów kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. Nauki humanistyczne zawierają zakres warsztatów w kontekście poznania samego siebie, świadomości własnego poziomu wiedzy i umiejętności dotyczących znajomości złożoności języka, praw autorskich, merytorycznego argumentowania, przygotowania wystąpień
i kreowania wizerunku oraz świadomości aktualizowania wiedzy przez całe życie. Wymiar nauk społecznych zawiera kontekst warsztatów w zakresie porozumiewania się ludzi, znajomości
i wykorzystania technik komunikacji interpersonalnej i wywierania wpływu oraz stosowania zasad dobrego wychowania.
Efekty kształcenia Warsztatów Wystąpień Publicznych i Autoprezentacji jako przedmiotu ogólnouczelnianego należą w większości do kategorii umiejętności i kompetencji, z wykorzystaniem kategorii wiedzy w niezbędnym jej minimum.
Celem zajęć jest uzyskanie przez studenta elementarnej wiedzy z zakresu złożoności języka
i komunikacji interpersonalnej, a także rozwój umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych przez samodzielne przygotowanie i zrealizowanie wystąpienia według wskazówek opiekuna naukowego.
SEK:
H1A_W02
H1A_W03
S1A_W04
S1A_W05
S1A_W09
S1A_W10
H1A_U01
H1A_U03
H1A_U06
S1A_U02
S1A_U03 S1A_U07
H1A_K01
S1A_K01
S1A_K03
S1A_K06
S1A_K07
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest obecność i aktywność na zajęciach. Zaliczenie uzyskuje student, który zna podstawowe pojęcia dotyczące złożoności języka i komunikacji interpersonalnej, zna sposoby radzenia sobie z tremą, potrafi dokonać autoprezentacji oraz przygotować wystąpienie publiczne o wybranej treści merytorycznej, klarownej strukturze. Aby uzyskać zaliczenie student realizuje wystąpienie ustne przed publicznością.
ocena i kryteria:
2 -powyżej 5 nieobecności na zajęciach
3-3,5 -znajomość i wykorzystanie podstawowej wiedzy o języku, komunikacji interpersonalnej i sposobach radzenia sobie ze stresem poznanej podczas warsztatów
4 -w/w oraz aktywne uczestnictwo w zadaniach i ćwiczeniach w ramach warsztatów, dokonanie autoprezentacji w grupie uczestników warsztatów
4,5-5 -w/w oraz przygotowanie i zrealizowanie wystąpienia ustnego przed publicznością lub przed kamerą, autoanaliza.
Literatura
Cialdini, R. (1999). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Ciecierska – Zajdel, B., (2012) Trening głosu. Warszawa, Samo-sedno.
Głodowski, W. (1999). Bez słowa. Komunikacyjne funkcje zachowań. Warszawa: Hansa Communication.
Griffin, M.,(2003) Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk, GWP.
Hindle, T. (2000) Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie.
Mayer, R., (2008) Sztuka argumentacji. Gdańsk, GWP.
McKey, M., Davis, M., Fanning, P. (2001) Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, GWP.
Menard, J.D. (2009) Jak występować publicznie, Warszawa, Santorski Jacek &Co Agencja Wydawnicza.
Negrino, T., (2005) Power Point. Tworzenie prezentacji. Projekty. HELION.
Jay, A., Jay, R., (2001) Skuteczna prezentacja. Zysk i SP-ka.
Pease, A. (2010). Mowa ciała. Gdańsk: GWP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: