język angielski B2: semestr III C-JO-AB2-III
Treści merytoryczne:
Treści merytoryczne:
Słownictwo: muzyka i festiwale, zaburzenia snu; przekazywanie informacji, media; polityka i słynni polityce; miasto i wieś, nauka i sławni naukowcy.
Gramatyka: użycie imiesłowu i bezokolicznika, konstrukcje used to, be used to, get used to, rzeczowniki niepoliczalne i zbiorowe, konstrukcja: have something done, określniki: all / every, itd.
Umiejętności akademickie: przygotowywanie i wygłaszanie prezentacji, pisanie podań.
Wymagania oceny: ocena ustawiczna na podstawie obecności na zajęciach(dozwolone dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze), aktywności, przygotowania do zajęć; zaliczenie testu pisemnego pod koniec semestru.
Metody oceny:
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student, który zaliczy cykl kształcenia posiada umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności:
w zakresie UMIEJĘTNOŚCI:
• Potrafi porozumiewać się płynnie i spontanicznie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością.(H1A_U07)
• Potrafi, na podstawie wyszukanych informacji, napisać jasny i spełniający warunki formalne tekst na wiele tematów ogólnych oraz związanych ze studiowaną dyscypliną. Posiada umiejętność przekazywania na piśmie informacji oraz wyrażania swojego zdania podając argumenty za i przeciw.
( H1A_U08, H1A_U03, H1A_U01)
• Potrafi samodzielnie przygotować i wygłosić prezentację ustną przedstawiając swój pogląd na dany temat ( w tym także na tematy związane ze studiowaną specjalnością) oraz podając argumenty za i przeciw. Potrafi bronić swoich tez podczas dyskusji. (H1A_U09, H1A_U03, H1A_U01)
w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH:
• Rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych oraz potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne mu źródła. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne. (H1A_K01, H1A_K06)
Literatura
Podręcznik podstawowy: New English File: Upper-intermediate Student’s Book and Workbook, Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig; English Grammar in Use, Raymond Murphy; Słownik jednojęzyczny: Oxford Wordpower Dictionary; słownik angielsko-polski i polsko-angielski; artykuły angielskojęzyczne w prasie i w internecie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: